مقالات

معایب روتختی سه بعدی

معایب روتختی سه بعدی | کالای خواب بدروم

روتختی سه بعدی، شکل جدیدی از روتختی است و به تازگی به بازار آمده  است. این مدل روتختی به دلیل داشتن قدرت بالا در مجذوب کردن هر بیننده، باعث شده است که در همین زمان کوتاه بتواند بازار را قبضه و ذهن خریداران روتختی را به خود درگیر کند. اما مسئله مهم این است که بسیاری از افراد در مورد نحوه انتخاب تصویر و رنگ این روتختی ها و هارمونی شان با سایر عناصر موجود در اتاق خواب اطلاعات درستی ندارند. به همین خاطر کالای خواب بدروم قصد دارد، در این مطلب به این موضوع و معایب روتختی سه بعدی بپردازد.

روتختی سه بعدی چیست؟

روتختی سه بعدی چیست؟ | کالای خواب بدروم

قبل از اینکه به معایب روتختی سه بعدی بپردازیم، در مورد اینکه اصلا روتختی سه بعدی چیست صحبت می کنیم. نام دیگر روتختی سه بعدی، روتختی دیجیتالی یا 3D می باشد که از تکنولوژی جدیدی از چاپ روی پارچه بهره برده است. در این روتختی، عمق تصاویر جلوه بیشتری پیدا کرده است و بیننده حس زنده بودن و طبیعی بودن را در آن حس می کند. مدت زیادی است که توجه نقاشان به خلق تصاویر سه بعدی، رقابتی را بین این قشر از هنرمندان در جهت جلب توجه مردم ایجاد کرده است. اما در سال های اخیر با رونق گرفتن تصاویر سه بعدی و توجه مردم به آن ها، استفاده از این تصاویر برای عمق بخشیدن به انواع تابلوها، حوله و لباس ها و حتی روتختی بسیار باب شده است. 

بنر مقاله همه چیز درباره روتختی 3 بعدی | کالای خواب بدرومایجاد حجم و حالت های واقعی، از مهمترین خاصیت های تصاویر سه بعدی محسوب می شود. غیر ممکن است که بیننده ای با تصویر سه بعدی روبرو شده و مجذوب آن نشود. زمانی که تصاویر سه بعدی با آخرین متد های طراحی و نقش زنی، بر روی پارچه های روتختی چاپ می شوند، حجم و عمق زیبا و تاثیر برانگیزی در روتختی ایجاد می کنند. به همین دلیل است که این عامل باعث محبوبیت بالای روتختی های سه بعدی در نظر خریداران و ببینندگان است. اما روتختی سه بعدی معایبی دارد که در ادامه بیان می شود.

مزایا و معایب روتختی سه بعدی

مزایا و معایب سرویس روتختی سه بعدی | کالای خواب بدروم

روتختی سه بعدی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که این مزایا باعث جذابیت بیش از اندازه آن شده است. البته در کنار این مزایا ممکن است معایب روتختی سه بعدی را نیز مشاهده نمایید که در ادامه بیان می شود.

مزیت روتختی سه بعدی 

  • دارای هارمونی با هر نوع چیدمان و دکوراسیونی
  • شکیل و خاص بودن
  • دارای تنوع رنگی
  • دارای جدید ترین طرح های روز دنیا
  • ایجاد عمق بصری بسیار زیبایی در محوریت دکوراسیون اتاق خواب
  • بدون رقیب بودن

معایب روتختی سه بعدی

قیمت بالا

یکی از معایب روتختی سه بعدی قیمت آن می باشد. قیمت روتختی سه بعدی به عوامل مختلفی از جمله کیفیت مواد اولیه به کار رفته، کیفیت چاپ، برند و محل فروشگاه عرضه کننده آن بستگی دارد. عموما مدل یک نفره روتختی سه بعدی که با نخ میکرو درجه یک تولید شده باشد، قیمتی بین 850 الی 987 هزار تومان برای یک نفره و قیمت مدل دو نفره آن بین 950 هزار تومان الی 1 میلیون 133 هزار تومان می باشد. البته فراموش نکنید که این قیمت ها در فروشگاه های مختلف متفاوت می باشد. اما کالای خواب بدروم در صدد این است که بهترین کیفیت را با ارزان ترین قیمت به شما عزیزان عرضه کند.

شستشوی و نگهداری دشوار

یکی دیگر از معایب روتختی سه بعدی نحوه شستشوی آن است. برای شستشوی این روتختی ها در ماشین لباسشویی، بهتر است از دمای 30 درجه و شستشوی ملایم استفاده کنید. در ضمن استفاده از سفید کننده ها یا پودر هایی که دارای دانه های آبی هستند به هیچ وجه توصیه نمی شود. خشک کردن روتختی های سه بعدی در خشک کن لباسشویی به هیچ وجه مجاز نمی باشد. اما استفاده از خشکشویی بلامانع است.

نحوه شستشوی درست روتختی | کالای خواب بدروم

سخت بودن انتخاب آن به دلیل تنوع رنگ و طرح بالا

روتختی های سه بعدی به دلیل مدل تولید متفاوت آن در چاپ طرح، دارای تنوع رنگ و طرح می باشد. این حد از تنوع می توایند هم به عنوان مزایا و هم به عنوان معایب روتختی سه بعدی به حساب بیاید. چرا که این تنوع بالا می تواند شما را در زمان خرید روتختی سه بعدی، دچار مشکل  کند و  انتخاب شما را سخت نماید. برای رفع این عیب، کافیست قبل از خرید روتختی سه بعدی، رنگ و سبک مورد نظر خود را مشخص نمایید.

جنس های متفاوت

یکی از معایب روتختی سه بعدی تشخبص درست جنس خوب از بد است. در تولید تمام روتختی ها، از جنس های مختلفی استفاده می شود. در صورت شناخت ناکافی درباره آن ها ممکن است انتخاب اشتباه داشته باشید. جنس ها به طور کلی شامل، جنس پارچه و الیاف مورد استفاده در سرویس روتختی سه بعدی می باشد. بهتر است برای انتخاب روتختی سه بعدی اصیل و باکیفیت، از نخ میکرو یا کتان 100% استفاده کنید. همچنین الیاف داخلی از جنس ضد حساسیت پر می شود و در نتیجه برای پوست بدن مضر نمی باشد.

نحوه انتخاب طرح و نقش روتختی سه بعدی

نحوه انتخاب طرح و نقش روتختی سه بعدی | کالای خواب بدروم

از آنجایی که حجم و عمق بصری هر روتختی سه بعدی به طریق خاصی باعث جذابیت و زیبایی آن می شود. به همین دلیل انتخاب یک روتختی سه بعدی شیک و مناسب از بین صدها طرح متنوع کار بسیار سختی است. معمولا بیشتر افراد هنگام انتخاب طرح این روتختی ها دچار تردید می شوند یا بدتر از آن انتخاب اشتباهی انجام می دهند. در چنین مواقعی بهتر است ابتدا سبک دکوراسیون اتاق خواب خود را در نظر بگیرید. سپس مدلی از روتختی را انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق خواب شما هماهنگی و همخوانی بیشتری داشته باشد.

علاوه بر طرح روتختی سه بعدی، به جنس، کیفیت و کارایی آن ها هم توجه نمایید. زیرا تمامی زیبایی این روتختی ها در طرح و عمق ایجاد شده بر روی آن ها است. بنابراین انتخاب یک روتختی بی کیفیت باعث می شود که در شستشوی اول، رنگ و در نتیجه حجم و عمق بصری خود را از دست بدهد. این مورد می تواند به عنوان یکی از معایب روتختی سه بعدی به حساب آید.

فاکتور بعدی در انتخاب طرح روتختی سه بعدی، سن و جنسیت فرد می باشد. روتختی های سه بعدی دارای طرح های فانتزی ویژه ای برای افراد جوان و نوجوان می باشد. البته مدل های رومانتیک بسیار زیبا و خاصی نیز دارد که برای تازه عروسان مناسب هستند.

عامل بعدی در گزینش طرح روتختی سه بعدی، سلیقه و علاقه فرد نسبت به عناصر موجود در طبیعت می باشد. در صورتیکه شما عاشق گل هستید، اما از طرح برجسته حیوانی خوشتان آمده، این طرح گزینه مناسبی برای شما نیست، زیرا در مدت زمان کوتاهی از این طرح خسته و از خرید خود پشیمان می شوید.

تعداد تکه های روتختی سه بعدی

معمولا روتختی های سه بعدی، به صورت 6 تکه در بازار عرضه می شوند. این 6 تکه شامل یک لحاف دوخت دار، یک ملحفه کش دار و 4 عدد روبالشتی می باشد. برخی از فروشگاه ها در صورت تمایل شما، می توانند به جای عرضه یک لحاف دوخت دار، یک کاور سه بعدی همراه با یک لحافت لایت را برای شما آماده کنند. در این صورت سرویس روتختی شما دارای 7 تکه می باشد و شما می توانید از مزایای لحافت لایت هم بهرمند شوید.

 

چه عواملی روی قیمت روتختی سه بعدی تاثیر میگذارند؟

چه عواملی روی قیمت روتختی سه بعدی تاثیر میگذارند؟ | کالای خواب بدروم

با توجه به گستردگی فراوان در این حوزه، یکی از معایب روتختی سه بعدی، قیمت های بسیار متغیر آنها می باشد. ‏برخی عوامل به صورت مستقیم و برخی به صورت غیرمستقیم در تعیین قیمت نهایی ‏روتختی های سه بعدی تاثیرگذار هستند. قیمت روتختی سه بعدی به عواملی زیادی از جمله موارد زیر بستگی ‏دارد:

  • سایز های مختلف روتختی های سه بعدی
  • برند و کشور تولید کننده
  • جنس پارچه روتختی
  • کیفیت چاپ روتختی
  • ابعاد تشک تختخواب ‏
  • تنوع گسترده و انواع مدل ها
  • تصاویر اختصاصی
  • ست های متنوع
  •  تزیینات منحصر به فرد

سایز های مختلف روتختی های سه بعدی

روتختی های سه بعدی همچون روتختی پسرانه و دخترانه ،در سایز های مختلف نوجوان، یک نفره و دو نفره تهیه می شوند. اما از آنجایی که چاپ تصاویر سه بعدی در سایز های بزرگ تر زیباتر و مرسوم تر است، بیشتر طرح ها مختص روتختی های دونفره هستند. این مورد نیز می توانید یکی از معایب روتختی سه بعدی باشد. روتختی ها نیز طبق استانداردهای مشخصی تولید می شوند. معیارهای مورد استفاده در تعیین سایز بندی روتختی ‏ها، معمولا از ابعاد تشک تختخواب منشا می گیرد. به طور کلی روتختی ها هماهنگ با تشک های به عرض های ‏متفاوت ‏cm‏90 تا ‏cm‏200 و طول ثابت ‏cm‏200 طراحی و دوخته می شوند.‏

سایز روتختی سه بعدی، از لحاظ یک نفره و دو نفره بودن در قیمت روتختی سه بعدی تاثیر دارد. ‏معمولا نمونه هایی که برای تخت های دونفره طراحی می شوند به خاطر حجم، وزن و وسعت بیشتر، دارای پارچه  های ‏بیشتری می باشند. به همین دلیل، این روتختی ها دارای قیمت هایی به مراتب بیشتر هستند. ‏فراموش نکنید که سایز روتختی سه بعدی برای تخت کودک و نوجوان، در قیمت آن ها تاثیرگذار خواهد بود. 

برند و کشور تولیدکننده روتختی سه بعدی

برند و کشور تولید کننده روتختی سه بعدی، در تعیین قیمت روتختی سه بعدی بسیار اثرگذار است. زیرا ‏برند های تولیدی مختلف از پارچه هایی با کیفیت های متفاوتی استفاده می کنند. بنابراین کیفیت نهایی ‏محصولات برند ها بسیار متفاوت خواهد بود. ‏عمده برند های تولید کننده روتختی سه بعدی از کشور ترکیه می باشد. روتختی های ترک به عنوان بهترین نمونه های روتختی، مخصوصا از نوع سه بعدی به حساب می آیند. کیفیت درجه یک روتختی های سه بعدی ترک، باعث بالا بودن قیمت آن نسبت به دیگر نمونه های ‏تولید شده می باشد. به عنوان یکی از معایب روتختی سه بعدی می توان به عدم وجود برندهای ایرانی در این نوع روتختی اشاره کرد.

جنس پارچه روتختی سه بعدی ‏

با توجه به اینکه پارچه های استفاده شده در روتختی های سه بعدی تحت عملیات حرارتی ویژه ای قرار می گیرند، ‏باید دارای کیفیت های مطلوبی باشند. اگر کیفیت و جنس پارچه ها نامطلوب باشد، پس از انجام این عملیات ها ‏کیفیت اولیه خود را از دست می دهند و نتیجه کار ایده آل نخواهد بود. به همین دلیل در تهیه روتختی های سه بعدی از پارچه‏ هایی از جنس پنبه، بامبو، تنسیل یا میکرو استفاده می کنند. ‏

کیفیت چاپ روتختی و تصاویر

معمولا کیفیت روتختی با کیفیت چاپی آن سنجیده می شود. بنابراین هرچه کیفیت ‏فرایند چاپ، دستگاه و مواد اولیه بیشتر باشد، کیفیت نهایی چاپ نیز بیشتر است. تصاویری که جهت ‏طراحی روتختی سه بعدی سفارشی هستند، باید دارای کیفیت  بالایی باشند. به همین دلیل از تجهیزات تخصصی و مواد اولیه باکیفیت در فرایند چاپ استفاده می شود. ‏این تصاویر بسته به سلیقه افراد متفاوت هستند و از تصاویر شخصیت های محبوب کارتونی تا نمونه های کلاسیک ‏را شامل می شوند. معمولا نمونه های سفارشی مربوط به تخت کودکان، تصاویر کارتونی و انیمیشن ها هستند. کیفیت چاپ در اجرایی کردن تصاویر انیمیشن ها بسیار مهم بوده و باعث خلق تصاویر جذاب تری می شود. ‏

ابعاد تشک تختخواب ‏

اندازه و ابعاد تشک های تختخواب، دارای تنوع بالایی هستند، با این حال در چارچوب‌ های مشخصی تولید می ‏شوند. با توجه به اینکه ابعاد بیشتر تشک تختخواب حجم و وسعت روتختی سه بعدی را افزایش میدهد، در ‏قیمت روتختی سه بعدی نیز تاثیرگذار است.

مثلا : در تختخواب کودک و نوجوان، ابعاد بسیار متنوعی ‏در بازار موجود است که برای هر یک از این ابعاد روتختی هایی دوخته می شود.‏

نکته : تمام ابعاد متفاوت نیز، طبق استانداردهای ‏موجود در حوزه کالای خواب توسط کارخانجات متخصص در زمینه تولید و عرضه روتختی و سایر ‏منسوجات مرتبط با کالای خواب تولید می شود.

نوع تختخواب یک ­نفره کوچک یک ­نفره بزرگ سایز کودکان دو­نفره کوچک کویین کینگ سوپر کینگ
ابعاد استاندارد 90×200 120×200 70×140 140×200 160×200 180×200 200×200

تنوع گسترده و انواع مدل‌ ها

کالاهای خواب دارای گستره بسیار وسیعی هستند و اقلام و وسایل متنوعی را شامل می‌ شوند. هر یک از این اقلام متناسب با جنسیت‌ ها، سنین و سلایق مختلف نیز متنوع‌ تر می‌ شوند. درنهایت حجم بالایی از تنوع در بازار موجود خواهد بود. علاوه بر اندازه‌ های مختلف روتختی‌ ها، دنیای گسترده‌ ای از طرح‌ ها و رنگ‌ ها وجود دارد که در تنوع‌ بخشیدن به سرویس‌ های خواب فوق‌ العاده عمل می‌ کنند.

در واقع زمانی که می‌ خواهید قیمت روتختی سه بعدی را برآورد کنید، باید طرح و رنگ آن را در نظر بگیرید. کیفیت مواد به‌ کار رفته در چاپ و کیفیت نهایی طرح چاپ‌ شده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فراموش نکنید که این موضوع در تعیین قیمت روتختی سه بعدی، بسیار موثر است.  هنگام خرید روتختی سه بعدی حتما نمونه‌ هایی را مشاهده کرده‌ اید که با معیار های کاملا یکسان دارای تفاوت قیمت هستند. دلیل این موضوع، دقیقا به نوع چاپ و کیفیت آن بستگی دارد.

تصاویر اختصاصی

بسیاری از مراکز طراحی و فروش روتختی های سه بعدی سفارشات مختلف را نیز می پذیرند. در واقع زمانیکه مغازه ‏یا فروشگاه اینترنتی در حوزه روتختی های سه بعدی راهاندازی می کنید، باید انتظار سفارشات تخصصی را نیز ‏داشته باشید. در اغلب موارد افراد تمایل دارند که عکس فرزند یا تصویری از روز عروسی خود را روی روتختی ‏چاپ کنند. ‏

نکته :  توجه داشته باشید که چاپ تخصصی تصاویر روی روتختی کاری نیست که در هر مرکز فروشی قابل انجام باشد. ‏از طرفی این اقدام نیاز به تجهیزات و دستگاه های مدرنی دارد که کیفیت نهایی چاپ را مشخص می کنند. بنابراین درخواست چاپ تخصصی تصاویر در قیمت روتختی سه بعدی به‏ صورت مستقیم در تعیین قیمت تاثیرگذار است. 

مثلا :  قیمت روتختی سه بعدی دخترانه به خاطر تنوع ‏در طرح و رنگ با نمونه های دیگر روتختی دخترانه تفاوت دارد.‏

ست های متنوع ‏

عمدتا روتختی ها به صورت ست یا سرویس فروخته میشوند. برای مثال در روتختی سه بعدی تصاویر کاور لحاف ‏با روبالشی ست شده است و جذابیت فوق العاده ای به ظاهر اتاق می بخشد. علاوه بر این، یک سری ملزومات اتاق ‏خواب ،مثل پرده به تازگی در مدل های جدیدی به بازار عرضه شده است که تصاویر سه بعدی روی پرده اتاق و ‏روتختی یکسان هستند. 

تزیینات منحصر به‌ فرد

بعضی اقلام کالای خواب همچون روتختی‌ ها، بیشتر از دیگر وسایل جنبه تزیینی دارند. اگر روتختی‌ ها برای سرویس عروس خریداری شوند، از تزیینات بیشتری در آن‌ ها استفاده می‌ شود. معمولا مروارید دوزی، ملیله دوزی، دانتل دوزی و بسیاری از تزیینات منحصر به‌ فرد بر روی روتختی‌ ها اجرا می‌ شود، که در قیمت روتختی سه بعدی عروس تاثیرگذار است.
بسته به اینکه چه تزییناتی در طراحی و تولید روتختی‌ ها استفاده می‌ شود، قیمت روتختی سه بعدی نیز متفاوت خواهد بود. معمولا در روتختی‌ های موجود در سرویس خواب عروس، از پارچه‌ های مرغوب و با کیفیت استفاده می‌ شود. بنابراین هزینه‌ های بالای روتختی سه بعدی عروس کاملا بدیهی می باشد.

برای خرید روتختی خوب باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای خرید روتختی خوب باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ | کالای خواب بدروم

به طور خلاصه می توانیم نکات مهم در خرید روتختی سه بعدی را به صوت زیر بیان کنیم.

  • جنس
  • کیفیت چاپ
  • اصالت فروشنده (و تولیدکننده) 
  • داشتن ضمانت
  • توجه به قیمت 

 

سخن پایانی

مدت زیادی از روی کار آمدن تلویزیون های سه بعدی و سینماها سه بعدی نمی گذرد. این روزها این واژه در صنایع بسیاری به وفور استفاده می شود. در این میان استفاده از تکنیک های چاپ دیجیتال سه بعدی روی انواع محصولات از جمله لوازم خواب رونق پیدا کرده است. روتختی سه بعدی در واقع همان ملحفه اصلی تخت خواب شما می باشد که روی پارچه آن، با دستگاه پرینتر دیجیتال مخصوص، چاپ نموده اند. برای اینکه بتوانید یک روتختی سه بعدی مناسب انتخاب نمایید، بهتر است با مزایا و معایب روتختی سه بعدی آشنا شوید، همینطور می توانید از فروشندگان کالای خواب بدروم مشاوره بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *