مقالات

بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید

بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید | کالای خواب بدروم

اگر رنگ تخت خواب شما سفید می باشد و به دنبال خرید روتختی هستید، انتخاب بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید کار دشواری نیست. البته فراموش نکنید که انتخاب رنگ روتختی تنها به تخت بستگی ندارد و باید به سایر المان ها و لوازم داخل اتاق نیز توجه نمایید. برای یک تخت سفید می توانید رنج وسیعی از طرح ها و مدل های روتختی را با آن ست نمایید. سفید جزء رنگ هایی می باشد که در منزل با سایر لوازم منزل به راحتی ست می شود. به همین دلیل است که تخت سفید از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد.

بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید

 سفید، یک رنگ خنثی می باشد که به راحتی می تواند با هر رنگی که فکرش را می کنید، ست شود. در صورتیکه سرویس خواب اتاق خود و یا فرزندتان را به رنگ سفید انتخاب کرده اید، می توانید مطمئن باشید که هر ترکیب رنگی که در دکوراسیون اتاق استفاده می کنید، جواب می دهد. تنها رنگی که برای ست کردن با سرویس خواب سفید به شما پیشنهاد نمی کنیم، خود رنگ سفید می باشد. شاید بپرسید چرا؟ چون استفاده از خود رنگ سفید باعث بی روح شدن فضای اتاقتان می شود. در ادامه به بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید در دکوراسیون اتاق می پردازیم تا بتوانید رنگی مناسب با تخت و طبق سلیقه‌تان انتخاب نمایید.

بنر مقاله راهنمای جامع خرید روتختی | کالای خواب بدروم

آرامش بخش ترین رنگ روتختی برای تخت سفید : آبی

سفید رنگ صلح و آرامش است و آبی نیز چنین خصوصیتی دارد. اگر به دنبال آرامش هستید، این ترکیب رنگ انتخاب بسیار خوبی برای شما می باشد. آبی و سفید از رنگ هایی هستند که به زیبایی در کنار هم قرار گرفته و ترکیب رنگ ملایم و آرامش بخشی را برای اتاق خواب شما ایجاد می کنند. همچنین در سرویس های روتختی پسرانه نیز از رنگ آبی بسیار استفاده می شود.

بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید

سرویس روتختی یک نفره مدرن طرح قلب سرمه ای

متفاوت ترین رنگ روتختی برای تخت سفید : بنفش

دوست دارید اتاق خوابتان جلوه خاصی داشته باشد و متفاوت به نظر برسد، ترکیب سفید، بنفش و ارغوانی از خاص ترین گزینه هایی می باشد که می توانید برای دکوراسیون اتاق خواب خود و همچنین به عنوان سرویس روتختی دخترانه برای فرزندتان در نظر بگیرید. ارغوانی، یک رنگ متمایز و منحصر به فرد می باشد که در ترکیب با سفید کنتراست بسیار جالبی ایجاد می کند.

سرویس روتختی یک نفره گلدار سفید و بنفش | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره گلدار سفید و بنفش

رنگ خنثی در انتخاب روتختی برای تخت سفید : خاکستری

رنگ خاکستری نیز مانند رنگ سفید، یک رنگ خنثی است و به همین خاطر، ترکیب این دو با یکدیگر خیلی جذاب می شود. ترکیب رنگ خاکستری و سفید را در صورتی به کار ببرید که دارای 2 دلیل زیر باشد.

  • می خواهید فضای اتاق تان شیک و رسمی باشد.
  • محیط اتاق تان آن قدر بزرگ و پرنور هست که با به کار بردن رنگ خاکستری دلگیر نمی شود.

بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید

سرویس روتختی یک نفره کلاسیک طوسی و سفید

جذاب ترین رنگ روتختی برای تخت سفید : قرمز

به خاطر خنثی بودن رنگ سفید، رنگ هایی مانند رنگ قرمز می تواند جلوه به مراتب بیش تری به اتاق خواب بدهد. همچنین فضایی پر شور و هیجان و عاشقانه رقم برند. اگر احساس می کنید انتخاب سرویس روتختی سفید، کمی فضای اتاق تان را بی رنگ و رو می کند، حتما رنگ قرمز را در کنار آن به کار بگیرید و از خاص بودن آن لذت ببرید.

سرویس خواب سفید و قرمز : بهترین و جذاب ترین رنگ روتختی برای تخت سفید | کالای خواب بدروم

رنگ روتختی برای تخت سفید که همه پسند باشد : قهوه ای

قهوه ای یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که به غیر از دکوراسیون داخلی اتاق خواب، در دیگر قسمت های منزل نیز کاربرد زیادی دارد. این رنگ به خاطر تم گرمی که دارد، انتخاب خوبی برای دکوراسیون اکثر فضاها به حساب می آید. رنگ قهوه ای در کنار رنگ سفید زیبایی بی نظیری دارد و می توانید به عنوان بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید روی آن حساب کنید.

سرویس خواب سفید و قهوه ای : همه پسند ترین رنگ روتختی برای تخت سفید | کالای خواب بدروم

ملایم ترین رنگ روتختی برای تخت سفید : کرم

از دیگر رنگ های ملایمی که در ترکیب با سفید زیبا می شود، رنگ کرم است. کرم هم از رنگ های محبوب و مرسوم در طراحی داخلی اتاق خواب به شمار می رود. این رنگ با سفید خیلی خوب ست می شود. اگر شما شخصیت آرامی دارید و می خواهید فضای اتاق تان هم آرام و ملایم به نظر برسد، رنگ کرم را در ترکیب با سرویس خواب سفید تان به کار بگیرید.

سرویس روتختی یک نفره کلاسیک باروک کرم | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره کلاسیک باروک کرم

جسورانه ترین رنگ روتختی برای تخت سفید : مشکی

یکی از جسورانه ترین انتخاب ها در طراحی داخلی، روی آوردن به رنگ مشکی است. مشکی، رنگی است بسیار جذاب و خاص که البته انتخابش جسارت زیادی می خواهد. این رنگ می تواند به فضای اتاق شما ابهت و رسمیت بدهد. البته از بهترین رنگ هایی است که می توان در کنار سفید به کار برد. در واقع، ترکیب سفید و مشکی، جذاب ترین گزینه به حساب می آید.

سرویس روتختی دونفره مدرن مشکی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی دونفره مدرن مشکی

6 نکته آسان در انتخاب بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید

نکته اول : ساخت پالت رنگ

ساخت پالت رنگی، یکی از بهترین راه حل های انتخاب بهترین رنگ برای روتختی می باشد. شما می توانید با 2 روش زیر، پالت مورد نظر خود را بسازید.

ساخت پالت رنگ بر اساس رنگ مورد علاقه

فرض کنید رنگ مورد علاقه شما قرمز است، اما رنگ تخت شما سفید طلایی می باشد و دیوار اتاق خواب شما رنگ کرم دارد. در نتیجه پالت رنگی مناسب شما، ترکیبی از این 3 رنگ و 2 رنگ تکمیلی دیگر خواهد بود. فراموش نکنید که رنگ مورد علاقه شما یعنی قرمز به عنوان رنگ اصلی می باشد و رنگ‌ های دیگر به خنثی شدن تندی رنگ قرمز کمک می کنند.

بنر مقاله روتختی سه بعدی | کالای خواب بدروم

ساخت پالت رنگی بر اساس عکس مورد علاقه شما

این روش ساخت پالت با روش قبل متفاوت می باشد. این روش زمانی کاربرد دارد که از یک عکس خوشتان آمده است و دوست دارید از ترکیب رنگی آن استفاده نمایید. در صورتی که ست کردن روتختی با تخت خواب برایتان مهم می باشد، حتما رنگ تخت خود را در پالت ایجاد شده اضافه نمایید. 

برای ساخت پالت رنگی با هر 2 روش بالا، می توانید از سایت های ایجاد پالت رنگی استفاده نمایید.

نکته دوم : شناخت استایل و سبک لوازم اتاق خواب خود 

یکی از نکته های قابل توجه در انتخاب بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید، شناخت استایل یا سبک تخت خواب می باشد. حتما قبل از انتخاب بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید، باید در مورد سبک و استایلی که دوست دارید تصمیم گیری کنید. منظور از سبک و استایل، مدل ساخت لوازم می باشد. این سبک و استایل شامل سبک کلاسیک، مدرن و اسپرت می شود. در صورتیکه بر اساس رنگ، شروع به خرید روتختی برای تخت خواب نمایید، تنها صاحب یک تختخواب عجیب و غریب می شوید. استایل های بیان شده در تخت خواب و روتختی دارای طرح های رنگی منحصر به فردی هستند. به همین خاطر اگر تصمیم نادرستی در مورد خرید روتختی بگیرید، ناهماهنگی در سبک ها خیلی زود مشخص می شود.

نکته سوم : انتخاب بین روتختی تک رنگ یا طرح دار

یکی دیگر از مراحل موجود در انتخاب روتختی مناسب برای تخت، انتخاب مدل های جذاب روتختی می باشد. به طور معمول روتختی ها به 2 صورت ساده و طرح دار تولید می شوند. 

روتختی تک رنگ

روتختی تک رنگ به راحتی می‌ تواند اتاق شما را مثل اتاق‌ های یک هتل، شیک و ساده نمایش دهد. رنگ‌ های ساده و خنثی می‌ توانند اتاق خواب شما را به مکانی آرامش‌ بخش تبدیل کنند. برای جلوگیری از یکنواختی رنگ می‌ توانید از رنگ‌ های تیره‌ تر و روشن‌ تر از رنگ اصلی هم استفاده نمایید. برای روتختی های کلاسیک این مدل روتختی ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

روتختی طرح دار

روتختی‌ های طرح دار هم مزایای خاص خود را دارند. از رنگ های متنوع آن‌ ها می‌ توانید برای هماهنگی روتختی خود با دکور اتاق‌ خوابتان استفاده کنید. اگر از این سبک روتختی ها خوشتان می آید، می توانید طبق رنگ تخت سفید خود روتختی مناسب آن را خریداری نمایید. نکته ویژه درباره خرید روتختی طرح دار این است که اگر رنگ های خیلی تند انتخاب کنید، می‌ توانید با کوسن های تک رنگ آن را خنثی نمایید. این رنگ ها معمولا به صورت رنگ ساده و مات تولید و ارائه می شوند.

انتخاب بین روتختی تک رنگ یا طرح دار | کالای خواب بدروم

نکته چهارم : انتخاب هوشمندانه پارچه

انتخاب یک پارچه خوب می تواند سبک اتاق خواب شما را تکمیل نماید. بعد از اینکه در مورد رنگ یکدست یا طرح دار تصمیم گیری کردید، نوع پارچه را به صورت هوشمندانه انتخاب نمایید. پارچه های براق انتخاب رسمی تری نسبت به پارچه های مات یا ساده هستند. پارچه های براق می توانند اتاق خواب تیره و تاریک را روشن تر نمایش دهند. این مدل پارچه ها زرق و برق بیشتری به اتاق شما می دهند. مخمل به عنوان انتخاب عجیب و غریبی به حساب می آید. فراموش نکنید که پارچه های مخمل نور موجود را جذب می کند. به همین دلیل پارچه مخمل مناسب اتاق خواب با رنگ تیره نمی باشد. می توانید البته می توانید از پارچه های بافت دار و تک رنگ به عنوان یک پایه عالی استفاده کنید.

بنر مقاله روتختی مناسب تخت طلایی | کالای خواب بدروم

نوع پارچه مشخصات
 پنبه پرطرفدار‌ ترین پارچه برای کالای خواب که نگهداری آن ساده، بادوام، تنفس‌ پذیر، لطیف و همچنین از نظر اقتصادی به‌ صرفه است
ابریشم در عین لطافت، لوکس، گران و نگهداری آن دشوار است. ممکن است حساسیت‌ زا باشد.
پلی‌استر اقتصادی، ماندگار و مقاوم در برابر لک است اما چندان لطیف نیست. معمولا از ترکیب با الیاف دیگر تهیه می‌ شود.
بامبو در ترکیب با الیاف دیگر تولید می‌ شود. لطیف، ابریشم‌ مانند، با ماندگاری بالا و زیست‌ سازگار است.
ترکیبی اغلب دارای یکی از انواع پنبه هستند. از نظر اقتصادی به‌ صرفه، و ضد چروک‌ا ند. ماندگاری بالایی دارند.
کتان برای فصول گرم مناسب است. به‌ سادگی چروک می‌ شود.
فلانل با زدن پنبه یا پشم و کرکی شدن الیاف آنها تولید می‌شود. لطیف و پرزدار و برای تولید پتو مناسب است.

نکته پنجم : کمک گرفتن از رنگ های تند

استفاده از رنگ های تند، باعث جذاب شدن تخت سفید و اتاق خواب شما می شود. به خاطر داشته باشید که نمی توانید هر شب بالش خود را عوض کنید اما باز هم می توانید تزیینات و اکسسوری هایی را که دوست دارید به عناصر تزیینی اتاق بیافزایید. یک بالش با رنگ تند که به طور جداگانه از سرویس روتختی خریداری شده است می تواند بسیار مجلل باشد و رنگ متفاوتی نسبت به سایر اجزای روتختی ایجاد نماید. باید رنگی را از مجموعه روتختی خود انتخاب کنید و آن را به شیوه متفاوتی، برجسته نمایید. این کار معمولاً از طریق سایه ها یا طرح های مختلف انجام می شود.

نکته پنجم : کمک گرفتن از رنگ های تند | کالای خواب بدروم

نکته ششم : توجه به رنگ های مکمل و هم تناژ 

با استفاده از رنگ های مکمل و هم تناژ می‌ توانید روتختی خود را زیباتر کنید. از این رنگ‌ ها می‌ توانید برای هماهنگی عناصر روتختی خود استفاده نمایید. منظور از عناصر همراه روتختی می‌ تواند کوسن های تک رنگ یا طرح دار، پارچه‌ های مخصوص دور تخت، پرده‌ های دور تخت و بقیه موارد باشد. دلیل استفاده از این گزینه‌ ها در رنگ های مختلف می‌ تواند برای بیشتر نشان دادن یک رنگ خاص، یا تندتر و ملایم کردن رنگ اتاق باشد.

توجه به رنگ های مکمل و هم تناژ  | کالای خواب بدوم

۵ ترکیب رنگی برای انتخاب بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید

در انتخاب بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید، ترکیب رنگ های مختلفی وجود دارد. در این قسمت به معرفی 5 ترکیب رنگی جذاب به عنوان بهترین گزینه برای تخت سفید می پردازیم.

بنر مقاله روتختی مناسب برای تخت طلایی | کالای خواب بدروم

سبز، قهوه‌ ای و نارنجی

اوج سردی سبز را گرمای قهوه‌ ای به نحو دل‌ انگیزی خنثی خواهد کرد. یک سرویس خواب سفید با یک روتختی با تنالیته رنگ سبز و قهوه ای ترکیبی با وقار و با اصالت خواهد ساخت. در کنار این دورنگ اصلی می‌ توانید از اکسسوری یا همان دکوری‌ های با طیف رنگی نارنجی و آجری نیز استفاده کنید.

سبز، قهوه‌ ای و نارنجی - بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید | کالای خواب بدروم

قهوه‌ ای، آبی و زرد

ترکیب آبی و قهوه‌ای همیشه زیباست مخصوصا برای تخت های سفید. سرویس خواب چوبی شما با تم رنگی سفید با روتختی آبی واقعا رؤیایی و آرامش‌ بخش خواهد شد. اگر به دنبال آرامش و راحتی در محل خوابیدن خود هستید، آبی بهترین رنگ برای شما خواهد بود. برای فرش، پرده و روتختی نیز می‌ توانید از خانواده رنگ‌ های گرمی چون زرد  و خردلی استفاده کنید. حتما این ترکیب را امتحان کنید و از آرامش و راحتی آن لذت ببرید.

قهوه‌ ای، آبی و زرد - بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید | کالای خواب بدروم

کرم، عنابی و نیلی

عنابی همان رنگی می باشد که سردی و خنثی بودن کرم را از بین می برد. برای تخت خواب سفید از روتختی‌ ای با تناژ رنگی عنابی استفاده کنید. ترکیب آبی نیلی در این تناژ رنگی، زیبایی خاصی به روتختی شما می دهد.

کرم، عنابی و نیلی - بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید | کالای خواب بدروم

خاکستری، سفید و صورتی

خاکستری و سفید رنگ‌ های خنثی و آرامش‌ بخشی برای اتاق‌ خواب شما هستند. اگر می‌ خواهید حس آرامش و سبکی و خوابی راحت را تجربه کنید حتما صورتی ملایم را به این ترکیب اضافه کنید.

خاکستری، سفید و صورتی - بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید | کالای خواب بدروم

زرد، خاکستری و سفید

زرد، رنگ جذابی است. این رنگ در عین اینکه رنگ سال می باشد، در ترکیب با رنگ سفید و خاکستری چهره‌ ای خاص، دوست‌ داشتنی و شور و نشاط به اتاق‌ خواب شما خواهد داد. روشنایی و نشاط رنگ زرد در کنار خاکستری حسی توأمان از سکون و حرکت به محیط خواب شما خواهد داد.

زرد، خاکستری و سفید - بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید | کالای خواب بدروم

انتخاب بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید از روتختی های کالای خواب بدروم

سرویس روتختی دونفره طرح سنتی کرم | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی دونفره طرح سنتی کرم

سرویس روتختی یک نفره گلدار طوسی و قرمز

سرویس روتختی یک نفره سنتی فرش ایرانی قرمز | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره سنتی فرش ایرانی قرمز

سرویس روتختی یک نفره طرح ببر مدرن | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره طرح ببر مدرن

سرویس روتختی یک نفره مدرن مشکی و کرم | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره مدرن مشکی و کرم

سرویس روتختی یک نفره پوست ماری کرم

سرویس روتختی یک نفره سنتی مشکی و کرم

سرویس روتختی یک نفره کلاسیک بنفش و آبی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره کلاسیک بنفش و آبی

سرویس روتختی یک نفره مدرن قرمز | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره مدرن قرمز

سرویس روتختی دونفره طرح دختر مو قرمز | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی دونفره طرح دختر مو قرمز

سرویس روتختی یک نفره مدرن طوسی صورتی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره مدرن طوسی صورتی

سرویس روتختی یک نفره گلدار طوسی و زرد

سرویس روتختی دونفره طرح راک استار | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی دونفره طرح راک استار

سرویس روتختی مدرن گلدار طوسی سرخابی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره مدرن گلدار طوسی سرخابی

سرویس روتختی دونفره راک اند رول قرمز | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی دونفره راک اند رول قرمز

سرویس روتختی یک نفره گلدار طوسی و بنفش | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره گلدار طوسی و بنفش

سرویس روتختی یک نفره پنی وایز | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره پنی وایز

سرویس روتختی یک نفره مانی هایست

سرویس روتختی یک نفره گل قرمز و سفید | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره گل قرمز و سفید

سرویس روتختی دونفره طرح گل ارکیده | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی دونفره طرح گل ارکیده

سرویس روتختی یک نفره ابر و باد بنفش

سرویس روتختی یک نفره طرح سنگ رگه دار | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره طرح سنگ رگه دار

سرویس روتختی یک نفره شنل گلدار | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره شنل گلدار

سرویس روتختی یک نفره شنل طوسی صورتی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره شنل طوسی صورتی

سرویس روتختی یک نفره گلدار کرم و بنفش | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره گلدار کرم و بنفش

سرویس روتختی دونفره زرد و طوسی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی دونفره زرد و طوسی

سرویس روتختی یکنفره کلاسیک طوسی و سفید | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یکنفره کلاسیک طوسی و سفید

سرویس روتختی یک نفره شنل مشکی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی یک نفره شنل مشکی

 

سخن پایانی 

اگر تخت خواب شما سفید رنگ است، دستتان در انتخاب رنگ روتختی برای تخت سفید باز است. رنگ های بسیاری وجود دارند که در کنار سفید می توان ست کرد. حال با مطالعه این مقاله می توانید بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید را بسته به سلیقه خود و نکاتی که مفصلا بیان شد، انتخاب کرده و تصمیم خود را برای خرید بگیرید.

 

1 نظر در “بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *