مقالات

بهترین زمان خرید روتختی کی هست؟

چه زمانی اقدام به خرید روتختی نماییم ؟ | کالای خواب بدروم

شما هرچقدر که وقت صرف کنید و اتاق خواب خود را زیبا کنید، و حتی بهترین دکوراسیون را هم برای آن در نظر بگیرید، تا زمانیکه برای تخت خواب خود یک روتختی مناسب در نظر نگرفته باشید، تلاش شما کامل نخواهد بود. در حقیقت روتختی به عنوان حسن ختام دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود. پس زمان خرید روتختی مهم است. 

خرید روتختی

خرید روتختی | کالای خواب بدروم

روتختی یکی از ملزومات اتاق خواب است که در انواع مختلف از جمله روتختی دونفره، روتختی یک نفره، روتختی دخترانه، روتختی پسرانه، روتختی عروس، روتختی سه بعدی، روتختی اسپرت و روتختی ساده به بازار عرضه می گردد. هر کدام از آنها با توجه به جنس پارچه و مدل، دارای قیمت متفاوت هستند. زمان خرید روتختی و اینکه از کجا بخرید نیز مهم است. بعضا ممکن است تبلیغاتی مانند خرید روتختی ارزان، خرید روتختی یک نفره ارزان، روتختی ارزان و شیک به گوش شما خورده باشد اما قطعا روتختی هایی که جنس پارچه آن ها محکم، رنگ آن ها بادوام و مدل آن ها زیبا می باشد، قیمت نسبتا ارزانی نخواهند نداشت. روتختی ارزان شما را دچار مشکلاتی می کند که خرید آن مقرون بصرفه نیست.

بنر مقاله چرا روتختی ارزان نخریم | کالای خواب بدروم

زمان خرید روتختی کی هست؟

یکی از موضوعات مهم که وجود دارد، زمان خرید روتختی می باشد.اگر درحال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود هستید و یا و درحال خرید جهیزیه می باشید، بهتر است بعد از انتخاب تمامی وسایل اتاق خواب و چیدمان آن به سراغ انتخاب روتختی بروید. دلیل این موضوع این است که روتختی دکوراسیون اتاق خواب را تکمیل می کند و تأثیر بسیار زیادی در زیبایی اتاق خواب دارد. لازم است که در زمان خرید روتختی، به برخی نکات توجه نمایید.

نکات مهم در زمان خرید روتختی

نکته اول در زمان خرید روتختی : در نظر گرفتن سایز تختخواب

نکته مهمی که در اکثر موارد مورد توجه قرار نمی گیرد، سایز تختخواب است. بهتر است به این نکته در هنگام سفارش سرویس خواب و قبل از خرید روتختی توجه کنید. توصیه می شود برای تخت دو نفره، تخت عرض ۱۶۰ و برای تخت یک نفره، تخت عرض ۹۰ را سفارش دهید. انتخاب تخت دو نفره عرض ۱۴۰ یا ۱۸۰ و انتخاب تخت یک نفره عرض ۱۲۰ دست شما را در انتخاب می بندد. به عبارت ساده تر روتختی دونفره و روتختی های یک نفره مناسب این نوع تخت ها خیلی کم است و به احتمال زیاد نمی توانید روتختی مناسب و با سلیقه خود را پیدا کنید .

نکته دوم خرید روتختی : انتخاب رنگ روتختی با در نظر گرفتن رنگ اتاق خواب

در زمان خرید روتختی باید به رنگ روتختی دقت کنید. برای انتخاب رنگ دو حالت وجود دارد.

  • حالت اول: انتخاب رنگی که با سایر رنگ های موجود در اتاق همخوانی داشته باشد.
  • حالت دوم: انتخاب رنگی که با کل رنگ ها کاملاً متفاوت باشد و در حقیقت ضد رنگ های موجود در اتاق باشد.

در هر دو حالت، رنگ اتاق خواب نقش بسیار مهمی می باشد.

نکته سوم خرید روتختی : طرح دار و ساده بودن روتختی

معین کنید که طرفدار روتختی های ساده هستید یا طرح دار می پسندید. خوشبختانه در بازار انواع و اقسام مختلفی از روتختی های متفاوت وجود دارد که برخی در طرح های کاملاً ساده و برخی دیگر با نقش و نگارهای فراوان هستند.

نکته سوم خرید روتختی : طرح دار و ساده بودن روتختی | کالای خواب بدروم

نکته چهارم در زمان خرید روتختی : نوع پارچه روتختی

انتخاب نوع پارچه از جمله موارد حائز اهمیت است. اگر می خواهید روتختی شما صرفاً مصرف دکوری داشته باشد که به راحتی می توانید نمونه های مختلفی پیدا کنید. اگر قصد دارید که به عنوان رو کش هم از آن استفاده کنید، پس باید قدری گرم تر باشد. تعدادی از افراد نسبت به بعضی از مواد به کار رفته در روتختی ها حساسیت دارند. اگر شما هم نسبت به پشم و پلی استر و یا سایر مواد شیمیایی آلرژی دارید، هنگام خرید می بایست این نکته را نیز مد نظر قرار دهید.

چه جنس پارچه ای برای روتختی بهتر است؟ | کالای خواب بدرومنکته پنجم خرید روتختی : انتخاب نکردن لحاف بزرگ

روتختی دو نفره و یک نفره دارای اندازه های استانداردی می باشند. بسیار مشاهده می شود که افراد تقاضای لحاف روتختی بزرگ تری نسبت به استاندارد را دارند که معمولاً تا زمین برسد. در زمان خرید روتختی توجه داشته باشید لحاف روتختی به عنوان یک روانداز استفاده می شود، بنابراین لزومی ندارد شما لحاف بزرگی انتخاب کنید. فراموش نکنید که داشتن یک لحاف بزرگ تر علاوه بر اینکه هزینه بیشتری را به شما تحمیل می کند، کاربرد دیگری نخواهد داشت. بهترین راه حل برای افرادی که تمایل دارند قسمت پایین تخت را نیز بپوشانند استفاده از دورچین دور تخت است.

نکته ششم خرید روتختی : توجه به کیفیت

امروزه به دلیل استقبال و فراگیر شدن استفاده از روتختی، شاهد فروش روتختی های بی کیفیت و ارزان هستیم. متأسفانه به دلیل استفاده افراد سودجو از عکس های مشترک، مشتری دچار سردرگمی می شود. مشتریان به دلیل نداشتن اطلاعات کامل در خصوص خرید روتختی، تصور می کنند که جنس مشابه و با کیفیت مشابه را با قیمت ارزان تری عرضه می شود.

نکته هفتم خرید روتختی: تعیین میزان بودجه

یکی از موضوعات مهم در زمان خرید روتختی، میزان بودجه ای است که شما برای اینکار در نظر گرفته اید. کنار گذاشتن بودجه برای خرید روتختی، انتخاب شما را آگاهانه تر و راحت تر می کند. فقط فراموش نکنید که به دنبال روتختی بسیار ارزان نباشید، چون کیفیت روتختی بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

نکته هشتم خرید روتختی : توجه به نحوه شستشو روتختی

آخرین نکته ای که در زمان خرید باید به آن توجه نمایید،توجه به دستور العمل شستشو می باشد. اغلب روتختی ها قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را دارند اما برخی مدل ها نیاز به خشکشویی دارند. برای این منظور، به برچسب روی آن توجه و نگاه کنید. پس از مطالعه آن متوجه می شوید که آیا نیاز به خشکشویی دارد یا خودتان هم می توانید آنرا بشویید.

نحوه شستشوی درست روتختی | کالای خواب بدرومنکات مهم در انتخاب و زمان خرید روتختی

علاوه بر نکات بالا، نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که در کنار نکات بیان شده، کمک بسیار زیادی به شما در خرید روتختی  می کند. این نکات شامل موارد زیر می باشد.

  • هنگام خرید روتختی تنها بر زیبایی آن تمرکز نکنید : زیرا علاوه بر زیبایی، راحتی و بهداشتی بودن آن نیز حائز اهمیت است.
  • قبل از خرید روتختی باید سایز تشک و بالشت خود را اندازه گیری کنید : زیرا گاهی اوقات سایز تشک با سایز روتختی خریداری شده همخوانی ندارد، از این رو با احتیاط عمل کنید.
  • روتختی هایی که از جنس کتان تولید می شوند، گزینه ای بسیار مناسب از نظر لطافت و نرمی می باشند.
  • روتختی های ابریشمی و ساتنی از نظر زیبایی بی نظیر هستند و جزء روتختی های لوکس به شمار می آیند اما به راحتی روتختی های کتانی نیستند.
  • روتختی عروس اصولا ابریشمی یا ساتنی است و بیشتر جنبه تزئینی دارد.
  • رنگ روتختی باید با رنگ دکوراسیون اتاق خواب هارمونی داشته باشد. این مهمترین نکته ای است که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد.

بنر مقاله انتخاب رنگ روتختی | کالای خواب بدروم

سوالات متداول در زمینه خرید

سوالات بسیار زیادی در زمینه خرید روتختی به وجود می آید، که متداول ترین آنها به صورت زیر می باشند.

سوال اول: جنس روتختی ها چیست و آیا با شست و شو تغییر رنگ میدهند؟

پاسخ: جنس روتختی ها نخ براق، کتون، ساتن است، این روتختی ها از بهترین جنس الیاف و پارچه انتخاب شده اند بدون رنگ و پرز دادن. و شست و شو باعث تغییر رنگ نمیشه.

سوال دوم : الیاف بکار رفته در این روتختی ها چیست؟

پاسخ: الیاف لایکو ضد حساسیت و قابل شست و شو.

سوال سوم : روتختی های سه بعدی و کاوری محصول کدوم کشور هستند؟

پاسخ: روتختی های سه بعدی و کاوری محصول کشور ترکیه، پارچه و دوخت ترکیه، و از بهترین برند های ترک هستند که مستقیم از ترکیه وارد می شوند.

سخن پایانی

فراوریی ها و شرکت های مختلفی در زمینه دوخت روتختی فعالیت دارند که محصول هر کدام از آن ها از نظر جنس و کیفیت با هم متفاوت است. تنوع طرح و رنگ روتختی ها به حدی بالاست که متناسب با هر نوع دکوراسیون داخلی و بودجه می توان نسبت به خرید روتختی اقدام نمود. یکی از سوالاتی که در زمان خرید روتختی به وجود می آید، چه زمانی اقدام به خرید روتختی نماییم؟ می باشد. به دلیل اهمیت بسیار زیاد روتختی، دانستن زمان خرید روتختی، بسیار مهم می باشد. با آگهی از نکات زمان خرید روتختی، به راحتی می توانید یک انتخاب مناسبی داشته باشید. با مطالعه این مقاله با خیال راحت روتختی مناسب خود را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *