مقالات

شناخت روتختی ترک اصل + معرفی برندهای ترک

روتختی ترک از اسم تا اصالت، فریب نام ها را نخورید! | کالای خواب بدروم

همه ما می دانیم که روتختی ترک اعتبار بالایی نزد ایرانیان دارد. به همین دلیل، مشغولیت ذهن برای خرید روتختی ترک حین جستجو برای انتخاب روتختی از معمولی ترین اتفاقات می باشد. مسئله ای که وجود دارد این است که بسیاری از افراد در مورد چگونگی تشخیص اصالت و کیفیت این روتختی ها اطلاعات درستی ندارند. تنها تکیه گاه آن ها اعتماد به حرف های فروشنده می باشد. این مسئله زمانی حساس تر می شود که شما بخواهید روتختی ترک خود را به صورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی بخرید. در این صورت باید به نوشته زیر عکس اعتماد کرده و یا در تماس با پشتیبان سایت در مورد کیفیت و اصالت روتختی پرس و جو نمایید. البته گاهی برخی از این روش ها زمان گیر می باشد. کالای خواب بدروم قصد دارد، در این مطلب به معرفی تمامی روش های مطمئن و متفاوت در مورد چگونگی تشخیص روتختی ترک اصل بپردازد، تا شما را با نحوه درست انتخاب رو تختی ترک آشنا کند.

روتختی ترک را چطور بشناسیم؟

روتختی ترک را چطور بشناسیم؟ | کالای خواب بدروم

روتختی های ترک دارای برند معتبر و مطرح هستند. هریک از برند های معتبر ترک، دارای وب سایت رسمی هستند، که در آن به معرفی محصولات شرکت پرداخته شده است. بنابراین به لیبل محصول دقت کنید و حتما سایت فروشنده اصلی را در اینترنت بیابید. مطمئن شوید که این محصول متعلق به یک کمپانی ترک می باشد.

خاص و منحصر به فرد بودن روتختی های ترک، یکی دیگر از راه های شناخت آن ها می باشد. طرح های چاپ شده روی روتختی هایی که دارای حق کپی رایت هستند، تنها منحصر به شرکت تولیدکننده می باشند. بنابراین هر شرکتی دارای طرح های انحصاری و مختص به خود است. از این رو به هیچ وجه شما نمی توانید طرح و مدلی از یک روتختی ترک را با دو یا چند برند مختلف پیدا کنید. اکثر کالاهای خواب ترک موجود در بازار ایران به صورت سرویس روتختی کاوری به فروش می رسند. البته سرویس لحاف روتختی برخی از مدل های پرطرفدار نیز در بازار یافت می شوند. 

مقاله تفاوت روتختی کاوری و لحاف کاوری | کالای خواب بدروم

به این نکته نیز دقت کنید که روتختی های ترک دوخت مخصوص به خود را دارند. دوخت مدل های روتختی ترک نیازمند ماشین آلات خاصی است، که کمتر شرکت ایرانی در اختیار دارد. همچنین الیاف استفاده شده در تولید لحاف روتختی های ترک، با دیگر نمونه ها متفاوت می باشد. استفاده از این نوع از الیاف باعث همان دوخت مربع شکل روی لحاف موجود در سرویس روتختی ترک می شود.

نکته مهم در شناخت روتختی ترک

غالب روتختی های ایرانی از الیاف لایه ای در تولید استفاده می نمایند. به همین دلیل دوخت روی لحاف غالبا شکل دار بوده و به شکل مربع های منظم نمی باشد. البته این بدان معنا نیست که این روتختی ها، از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. این مطالب به شما کمک می کند که اگر قصد خرید روتختی ترک را دارید، فریب عنوان ها را نخورید. علاوه بر این می توانید به راحتی تفاوت روتختی ترک و روتختی هایی که با نام ترک به فروش می رسند را تشخیص دهید.

دلیل محبوبیت روتختی های ترک

دلیل محبوبیت سرویس های روتختی ترک | کالای خواب بدروم

دلایل بسیار زیادی برای محبوبیت روتختی های ترک وجود دارد که به چند مورد اشاره کرده ایم:

  • ملحفه، روبالشتی و روتختی جزء مواردی هستند که نیاز به شستشوی فراوانی دارند. به همین دلیل توجه به کیفیت جنس آن از مهم ترین بخش های خرید روتختی محسوب می شود. از طرفی پارچه های ترک شهرت جهانی دارند. مسلما استفاده از آن ها برای تهیه و ساخت روتختی باعث بالا رفتن کیفیت و مرغوبیت هر کالایی می شود.
  • طرح و رنگ یک روتختی ترک، بسیار زیبا است و طرح ها با دستگاه های بسیار پیشرفته روی پارچه چاپ می شوند. به همین دلیل کیفیت و وضوح بالایی دارند. رنگ های بکار رفته در تولید این روتختی ها ثبات شستشوی بیشتری دارند.
  • دوخت خاص و زیبای روتختی ترک باعث بالا رفتن ماندگاری و زیبایی آن می شود.
  • استفاده 100% از الیاف پلی استر پنبه در ساخت رو تختی ترک از دیگر مواردی است که باعث کیفیت، جذابیت و محبوبیت این روتختی ها می شود.
  • ترکیب فوق العاده طرح و جنس پارچه برای ایجاد یک نگاه منحصر به فرد و کاربر پسند، از جمله ویژگی های بارز یک روتختی ترک به شمار می رود.

خرید روتختی ترک متناسب با سلیقه و علایق شخصی

خرید روتختی متناسب با سلیقه و علایق شخصی | کالای خواب بدروم

توجه به ظاهر و کیفیت روتختی، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک روتختی زیبا اما نامرغوب باعث به هم خوردن کیفیت خواب و در نتیجه کسل بودن در طول روز می شود. برای پیدا کردن یک روتختی مرغوب و متناسب با سلیقه خودتان باید کمی صبور باشید. قبل از هر چیزی باید هدفتان را از خرید روتختی مشخص کنید. گاهی هدف شما از انتخاب روتختی می تواند دکور کردن سرویس خواب باشد و گاهی استفاده از آن به صورت روزمره است. خوشبختانه تنوع روتختی های مختلف در بازار به راحتی هر دو نیاز شما را بر آورده می کند.

روتختی هایی که برای دکور کردن ساخته می شوند، غالبا تور دوزی، سنگ دوزی، یا با استفاده از مروارید، دانتل یا دوخت های تجملاتی تزئین شده اند. البته از پارچه های حریر و تور که بافت ظریف تری دارند نیز ساخته می شوند. این روتختی ها فقط جنبه تزئینی دارند و مناسب استفاده روزانه نیستند. اما روتختی هایی که برای استفاده روزمره تهیه می شوند، معمولا از پارچه های محکم تری مانند کتان، نخ و ساتن دوخته می شوند.

نکات مهم در خرید روتختی ترک

  • برای انتخاب رنگ و طرح روتختی، متریال های به کار رفته و رنگ غالب در اتاق خواب خود را مد نظر داشته باشید.
  • توجه به ایجاد هارمونی بین این موارد می تواند الگوی مناسب برای انتخاب طرح و شکل روتختی شما باشد.
  • مواردی مانند گرمایی و سرمایی بودن یا عادت به استفاده از چندین بالشت حین خواب را در نظر بگیرید.
  • جنس و کیفیت پارچه روتختی نقش موثری در ایجاد خواب راحت دارند، پس در انتخاب آن هوشمندانه عمل کنید.
  • معمولا پارچه های نخی و پنبه ای انتخاب های بهتری هستند.
  • روتختی هایی که از پارچه های فلانل تهیه شده اند گزینه مناسبی برای فصل زمستان به شمار می روند.
  • چنانچه عاشق حرکت و پویایی هستید، سرویس های روتختی سه بعدی بهترین گزینه برای تزیین و پوشش اتاق خواب محسوب می شوند.

اشتباهات رایج در خرید روتختی ترک

اشتباهات رایج در خرید روتختی های برند| کالای خواب بدروم

انتخاب نادرست سایز روتختی و تشک

اولین موردی که باید قبل از خرید به آن توجه کرد سایز تختخواب است. قبل از هرکاری برای خرید روتختی ابتدا سایز تشک خود را بگیرید. اگر تشک هم هنوز خرید نکرده اید، توصیه می شود برای تخت دو نفره، تشک عرض 160 و برای تشک یک نفره، تشک عرض 90 را سفارش دهید. انتخاب تشک دو نفره عرض 140 یا 180 و انتخاب تخت یک نفره عرض 120 دست شما را در انتخاب روتختی مورد پسندتان می بندد و به عنوان یکی از اشتباهات رایج در خرید روتختی می باشد. به عبارت ساده تر روتختی های مناسب این نوع تخت ها خیلی کم است و به احتمال زیاد نمی توانید روتختی مناسب و با سلیقه خود را پیدا کنید و باید به تولید کننده به صورت سفارش دهید.

سایز روتختی نوزاد و کودک

  • سایز  130 در70 سانتی متر = نوزاد
  • سایز 135 در 70 سانتی متر = نوزاد
  • سایز 100*150 سانتی متر = کودک

سایز روتختی یک نفره

  • سایز 80*180 سانتی متر
  • سایز 90*200 سانتی متر
  • سایز 120 *200 سانتی متر
  • سایز استاندارد 160*220  سانتی متر

سایز روتختی دونفره

  • سایز 200*140 سانتی متر
  • سایز 200*160 سانتی متر
  • سایز 200*180 سانتی متر
  • سایز 200*220 سانتی متر

 انتخاب نامناسب طرح و رنگ روتختی

می توانید در انتخاب رنگ روتختی از رنگ های مکمل یا رنگ متضاد استفاده کنید. این موضوع به سلیقه شخصی شما برمی گردد اما انتخاب صحیح رنگ، اتاق خواب شما را زیباتر می کند. موضوع طرح روتختی نیز مانند رنگ آن کاملا سلیقه ای است. فراموش نکنید که هدف از انتخاب روتختی مناسب، احساس آرامشی است که که در زمان خواب از روتختی میگیرید. بنابراین اگر اتاق خواب شلوغی دارید سعی کنید با استفاده از طرح های ساده تر از شلوغی آن بکاهید.

 عدم شناخت جنس پارچه روتختی

استفاده از روتختی پولک دوزی، مروارید دوزی، تور و یا حریر که به روتختی های فانتزی و تزیینی معروف هستند، عموما در خرید جهیزیه برای روتختی عروس خانم ها به چشم می خورد. توجه داشته باشید روتختی که از تور و پارچه ساتن تهیه می شود، برای استفاده عمومی به هیچ وجه مناسب نیست. علاوه بر آن شما می بایست یک روتختی راحت نیز برای تخت خود انتخاب کنید تا دچار اشتباهات رایج در خرید روتختی نشوید. اگر به دنبال استفاده روزمره از روتختی خود هستید روتختی های نخی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. پارچه های نخی علاوه بر اینکه به سادگی قابل شستشو هستند، ایجاد حساسیت نمی کنند. همچنین ایجاد الکتریسته ساکن نکرده و موجب ایجاد حس گر گرفتگی و عرق کردن در هنگام خواب نمی شود.

بنر مقاله د هنگام خرید روتختی به چه نکاتی توجه کنیم؟ | کالای خواب بدروم

عدم توجه به کیفیت روتختی

امروزه به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی در کشور، شاهد فروش روتختی های بی کیفیت و ارزان زیادی هستید. متأسفانه به دلیل استفاده افراد سودجو از عکس های مشترک، مشتری دچار سردرگمی می شود. البته دقت کنید که گول بعضی از برند هایی که با سواستفاده از این ضرب المثل محصولات خود را گران تر از معمول میدهند را نخورید. همان طور که در بالا ذکر شد قیمت یک سرویس روتختی به جنس پارچه و الیاف آن بستگی مستقیم دارد. استفاده از الیاف گرماژ بالا، از الیاف با کیفیت و تولید کشور کره محسوب می شود. لحاف تولید شده با این الیاف علاوه بر اینکه گرم هستند قابل شستشو به دفعات مکرر نیز هستند و در نتیجه شستشو و استفاده مداوم، لحاف پف خود را از دست نمی دهد. روتختی های با کیفیت از پارچه های ترک، پارچه های ایرانی با کیفیت تهیه می شوند.

 زمان نامناسب برای خرید روتختی 

اگر درحال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود هستید و یا و درحال خرید جهیزیه هستید بهتر است بعد از انتخاب تمامی وسایل اتاق خواب و چیدمان آن به سراغ انتخاب روتختی بروید. یکی از اشتباهات رایج در خرید روتختی، انتخاب زمان نا مناسب است. در واقع روتختی تکمیل کننده دکوراسیون اتاق خواب شماست و صد البته تأثیر بسیار زیادی در زیبایی اتاق خواب شما دارد. پس زمان خرید روتختی در آخرین مراحل چیدمان اتاق خواب می باشد.

خرید لحاف بزرگ

همانطور که می دانید، روتختی های دو نفره و یک نفره دارای اندازه های استاندارد می باشند. بسیاری از افراد با مشاهده عکس های کاتالوگ روتختی ها، تقاضای لحاف روتختی بزرگ تری نسبت به استاندارد را دارند که معمولا تا زمین برسد. این مورد یکی از اشتباهات رایج در خرید روتختی است. توجه داشته باشید لحاف روتختی به عنوان یک روانداز استفاده می شود، بنابراین لزومی ندارد شما لحاف بزرگی انتخاب نمایید. بهترین راه حل برای افرادی که تمایل دارند قسمت پایین تخت را نیز بپوشانند، استفاده از دورچین دور تخت می باشد. دورچین دور تخت خیلی شکیل تر و زیباتر از یک لحاف بسیار بزرگ است که به دلیل بلندی زیاد و ضخامت حالت شکیل خود را نیز از دست می دهد. دورچین تخت پارچه ای چین دار به رنگ یکی از اجزای سرویس روتختی است که دور تخت بسته می شود و تخت را می پوشاند.

برند های معروف روتختی ترک

برند های معروف روتختی ترک | کالای خواب بدروم

برند های خارجی و ایرانی زیادی وجود دارند که انواع روتختی را تولید می‌ کنند. اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید، برندهای خارجی انتخاب مناسبی برای خرید روتختی می باشند. در جدول زیر انواع برندهای روتختی ترک آورده شده است.

برندهای معروف خارجی روتختی

تولیدات مشهور

تاچ  Taç

کالای خواب و حمام و فرش

ازدیلک Özdilek

انواع کالای خواب و حمام

سارو  Sarev

انواع کالای خواب و حمام

ای­گجیلر استانبول  İyi Geceler İstanbul

انواع کالای خواب و حمام

فرست چویس First Choice

انواع روتختی

رویال هوم  ROYAL HOME

انواع روتختی عروس

الارت Elart

انواع روتختی عروس

کلوب کوتون club cotton

انواع روتختی

به این نکته نیز دقت کنید که برند های ایرانی مانند کالای خواب بدروم نیز روتختی های بسیار با کیفیتی را در انواع روتختی دخترانه، روتختی پسرانه و روتختی سه بعدی و… ارائه می دهد. امروزه برند های ایرانی رقابت سرسختی با برند های خارجی از نظر کیفیت پارچه، طرح های جدید و دوخت پارچه دارند.

برند تاچ‏‎ (Taç) ‎‏ ‏

تاچ یکی از مارک های معروف ترکیه می باشد، که در زمینه تولید و عرضه انواع منسوجات منزل ازجمله روتختی و … فعالیت می کند. این برند توانسته است با تولید محصولات با کیفیت، بازارهای بزرگی را در دنیا از جمله بازار ایران را ‏از آن خود کند. به طوری که در طول چهل سال فعالیت خود به یک برند معتبر و باکیفیت در حوزه منسوجات ‏منزل و کالای خواب تبدیل شده است. برند بین‌ المللی تاچ امروزه در سراسر اروپا و دیگر قاره ها مورد استفاده قرار ‏می گیرد. با توجه به اینکه شرکت تاچ کیفیت و مرغوبیت را سرلوحه خود قرار داده است، رضایت اغلب مشتریان ‏را به دست آورده است. ‏

برند ازدیلک (‏Özdilek)

شرکت ترک ازدلیک نزدیک به پنجاه سال است که در زمینه تولید و عرضه کالاهای خواب و حوله فعالیت دارد. ‏ازدلیک یکی از انواع برند روتختی ترک است که محصولات تولیدی آن از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است. ‏شرکت ازدلیک در ابتدا، کار خود را با کالا و سرویسهای مرتبط با حمام آغاز کرد و توانست در کوتاهترین زمان ‏به محبوبیت مناسبی دست پیدا کند. شرکت ازدلیک پس از مدتی در صنعت چاپ و رنگرزی پیشرفتهای قابل ‏توجهی داشت که سبب توسعه فعالیت ‎های شرکت شد. ‏

برند سارو (‏Sarev)

برند سارو از جمله برند های روتختی ترک به حساب می آید که بیش از دو دهه در حال فعالیت است. برند سارو ‏امروزه در حال تبدیل شدن به بهترین مارک روتختی ترک است. در این حوزه رقبای بزرگ و قدرتمندی را پیش‏رو دارد. اگرچه مدت زمان زیادی از ورود برند سارو به دنیای منسوجات خانگی نمیگذرد. اما کیفیت قابل قبول ‏ارائه شده توسط این شرکت، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. ‏

برند ایگجیلر استانبول ‏(İyi Geceler İstanbul)

اگر به دنبال بهترین مارک روتختی ترک و سایر کالاهای خواب هستید؟ برند ایگیجلر استانبول از بهترین نمونه ‏ها محسوب می شود. تجربه و مهارتی که این برند طی سالیان گذشته در صنعت منسوجات منزل خصوصا در ‏کالای خواب و روتختی به دست آورده است. آن را به یکی از بزرگترین برند های روتختی ترک و سایر لوازم خواب ‏تبدیل کرده است. ‏

برند فرست چویس (‏First Choice)

یکی دیگر از بهترین مارک روتختی ترک را برند فرست چویس به خود اختصاص داده است. تولیدات روتختی ‏فرست چویس از پارچه های با کیفیت که اغلب از الیاف طبیعی مثل پنبه و بامبو بوده و از کیفیت بافت بالایی ‏برخوردار می باشد. همچنین در طراحی و استفاده از رنگ های روز، بسیار خلاقانه و انحصاری عمل کرده است. کیفیت مناسب مواد ‏اولیه ای که در ساخت کالاهای خواب فرست چویس مخصوصا روتختی ها استفاده می شود، درجه یک و بی نظیر ‏است. ‏

برند رویال هوم ‏(ROYAL HOME)

تخصص برند رویال هوم در تولید روتختی ‏های مخصوص عروس با طراحی های خاص و برندینگ انحصاری می باشد. اگر برند رویال هوم بهترین مارک ‏روتختی ترک نباشد، جزء برترین ها به حساب می آید. تولیدات روتختی عروس رویال هوم دارای مدل های متنوع و ‏منحصر به فرد و قیمت مناسب می باشد. این مدل روتخت توانسته است مخاطبین زیادی را به طرف خود جذب کند. ‏

برند الارت (‏Elart)

اگر بخواهیم بهترین مارک روتختی ترک و دیگر کالاهای خواب را نام ببریم، قطعا آن برند الارت می باشد. ‏ادعایی که توانسته این برند را در ردیف بهترین ها قرار دهد، توجه به سلیقه های شخصی مشتریان در طراحی ‏کالاهای خواب از جمله روتختی است. الارت طبق تمام استراتژی ها و سبک های مختلف تولید با کیفیت بنا شده است.‏

برند کلوب کوتون (‏club cotton)

گستردگی و تنوع بالای محصولات در کنار کیفیت فوق العاده، سبب شده است که محصولات برند کلوب کوتون در ‏ردیف پرفروشترین ها قرار گیرد. از طرفی بسیاری از کمپانی های بزرگ همچون هتل ها ‏محصولات خود را از این شرکت تامین می کنند. به طور کلی دسته بندی محصولات برند کلوب کوتون که از بزرگ‏ترین برند های روتختی ترک محسوب می شود، به شرح زیر است: ‏

  • انواع روتختی
  • انواع تشک
  • انواع بالشت و لحاف لایت

مقایسه مارک های معتبر روتختی ترک

مقایسه مارک های معتبر | کالای خواب بدروم

نقطه مشترک میان انواع برند های تولیدی ترک، مرغوبیت منحصر به فرد محصولات خواب از جمله روتختی های ترک است. اما این شرکت ها جهت باقی ماندن در دنیای رقابتی روتختی ها و سایر کالاهای خواب تفاوت های شاخصی را ایجاد کرده اند. مثلا طرح و رنگ های خاص برند ای گیجلر استانبول تجربه متفاوتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. از این نظر روتختی های منحصر به فردی را تولید و روانه بازار می کند.

اگرچه عمده مارک های معتبر روتختی ترک، باکیفیت هستند. اما شرکت تاچ و الارات توانسته اند مرغوب ترین روتختی ها را روانه بازار کنند. در دنیای رقابتی حال حاضر دنیا توجه به نوع بسته بندی روتختی و مسائل مرتبط با برندینگ بسیار حائز اهمیت است. توانسته شرکت هایی همچون تاچ را نسبت به دیگر شرکت های تولیدی متمایز کند. همچنین این شرکت در خصوص توسعه برند خود نیز فعالیت های موثری انجام داده است. این فعالیت ها سبب شده است که امروزه روتختی های تاچ در بسیاری از کشورها شناخته شده باشد.

 

سخن پایانی

برند های ترک به عنوان قدرتمندترین مراکز تولید و فروش انواع روتختی ها به حساب می آیند. لذا بسیاری از افراد به دنبال خرید روتختی ترک هستند. اما مهم است که شما بتوانید با کمک نکات گفته شده در این مقاله، روتختی ترک اصل را از روتختی های با کیفیت پایین تر که به اسم روتختی ترک می فروشند، تشخیص دهید.

1 نظر در “شناخت روتختی ترک اصل + معرفی برندهای ترک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *