مقالات

راهنمای جامع بررسی، انتخاب و خرید تشک

انواع تشک

هر انسان به صورت متوسط یک سوم عمر خود را در خواب به سر می برد. این امر اهمیت انتخاب یک تشک مناسب و استاندارد برای خواب را نشان می دهد. معمولا اطلاعات کافی و صحیحی در ارتباط با انواع تشک، بین مردم وجود ندارد. بنابراین در این مقاله ما می کوشیم که اطلاعات مفید و جامعی برای شناخت انواع تشک و انتخاب تشک مناسب و ایده آل به شما عزیزان ارائه نماییم. پس حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید!

انواع تشک

لایه های تشک

برای انتخاب تشک مناسب شناخت انواع تشک ضروری است. هنگامی‌ که تصمیم به خرید یا تعویض تشک می‌ گیرید، با تنوع گسترده‌ ای از محصولات مواجه می‌ شوید که انتخاب را برای شما مشکل می‌ کنند. امروزه با توجه به تنوع نیازهای کاربران، تشک‌ ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌ شوند که هر یک برای افرادی با مشخصات خاص عملکرد بهتری دارند. بنابراین، بهتر است پیش از خرید کمی درباره انواع تشک‌ ها بدانید.

تشک فنری متصل

یکی از انواع تشک مدل تشک‌ های فنری است که سال‌ هاست که در حال تولید هستند و از قدیمی‌ ترین انواع تشک‌ ها به حساب می آیند. در بدنه این تشک‌ ها از فنر استفاده شده که موجب انعطاف قابل توجه آنها می‌ شود. به‌ گونه‌ ای که معمولا تشک فنری را به عنوان یک تشک نرم و طبی می‌ شناسند. در این نوع تشک‌ ها، فنرها به دو صورت متصل یا منفصل به کار می‌ روند. در تشک فنری متصل، فنرها در سراسر تخت به یکدیگر متصل هستند. این اتصال موجب نرمی زیاد تشک می‌ شود، به طوری که برای کودکان یا کسانی که هیچ عارضه مفصلی و استخوانی نداشته باشند مناسب و لذت بخش می باشد. این تشک نسبت به انواع دیگر از قیمت کمتری برخوردار است.

تشک فنر متصل

معایب

  • تولید صدا به دلیل انحراف فنرها و اصطکاک آنها با یکدیگر است.
  •  به دلیل اتصال سیم‌ پیچ‌ ها در تشک فنری متصل، فشار ناشی از وزن کاربر در سراسر تخت خواب پخش می‌ شود.
  •  نرمی بیش از حد تشک فنری متصل موجب می‌ شود تا گاهی پشتیبانی مناسبی از ستون فقرات صورت نگیرد.

تشک فنری منفصل (پاکت اسپرینگ)

سال‌ ها پس از آن که معایب تشک فنری متصل آشکار شد، طراحان به این نتیجه رسیدند که انفصال فنرها از یکدیگر مشکلات این تشک‌ ها را حل می‌ کند. در تشک فنری منفصل یا پاکت اسپرینگ به عنوان یکی از انواع تشک ها، سیم‌ پیچ‌ ها درون پاکت‌ هایی در کنار هم قرار گرفته‌ اند. این چینش مجزا موجب می‌ شود تا هر یک از فنرها به صورت جداگانه عمل کند. این موضوع باعث می شود که فنرها بر روی یکدیگر تأثیر نگذارند. نتیجه آن که، در تشک فنری منفصل سر و صدای ناشی از اصطکاک وجود ندارد. البته به دلیل عملکرد جداگانه فنرها، پشتیبانی بهتری از کمر و ستون فقرات می‌ شود. همچنین برای تخت‌ های دو نفره نیز تشک فنری منفصل، به نسبت نمونه‌ های فنر متصل آرامش بیشتری برای کاربران فراهم می‌ کند. دلیل این موضوع این است که، حالت ارتجاعی ناشی از غلت زدن را به نفر کناری انتقال نمی‌ دهد. تشک فنری منفصل به دلیل تنفس بهتر لایه‌ های زیرین، از خواص طبی و آنتی باکتریال و ضد حساسیت بهتری نسبت به تشک فنر متصل برخوردار است. در حال حاضر، برند های رویا و دنلپ از جمله شرکت‌ هایی هستند که در ایران به تولید تشک‌ های فنری منفصل می پردازند.

تشک بدون فنر (مموری فوم)

فوم حافظه‌ دار یا مموری فوم از جمله موادی است که به‌ تازگی در تشک‌ های خوشخواب مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اما بیش از نیم قرن است که در صنایع فضایی به کار می‌ رود. مموری فوم ماده‌ ای است که به تناسب فشار و حرارت دریافتی تغییر شکل می‌ دهد. بنابراین با همین تعریف ساده می‌ توان دریافت که تشک مموری فوم با توجه به وزن، شکل عضلات و حرارت بدن کاربران عملکرد کاملا متفاوتی خواهد داشت. در تشک مموری فوم که یکی از انواع تشک می باشد، میزان فشار وارد شده به قسمت‌ های مختلف بدن متفاوت است. این ویژگی موجب خون‌ رسانی بهتر به اندام‌ ها، پشتیبانی کامل کمر و ستون مهره‌ ها و جلوگیری از دردهای عضلانی می‌ شود. فراموش نکنید که در تشک مموری فوم دونفره، انرژی ناشی از غلت زدن به کاربر کناری منتقل نمی‌ شود. با توجه به ویژگی‌ های فوق، تشک مموری فوم از خاصیت طبی بیشتری در قیاس با مدل‌ های فنری برخوردار است. هرچند قیمت این تشک‌ ها نیز در مقایسه با نمونه‌ های دیگر گران‌ تر است. می توانیم  شرکت‌ های تولید کننده این تشک را تشک داتیس، تشک دنلپ، تشک دانلوپیلو، تشک ویستر و تشک رویا بیان کنیم. این شرکت ها به عنوان برندهای داخلی برای انتخاب تشک مناسب به حساب می آیند. تشک مموری فوم تولید شده در این برندها استاندارد است و دارای قیمت‌ مناسبی نیز می‌ باشد.

تشک مموری فوم | کالای خواب بدروم

مزایا

  • بهترین حالت شکلگیری با بدن
  • عدم انتقال تکانه ناشی از غلت زدن نفر کناری
  • پوشش کامل ستون فقرات

تشک ژله ای

یکی از بزرگ‌ ترین شکایات مربوط به تشک مموری فوم، گرم شدن بیش از حد آن است. این به این دلیل است که تشک باید به‌ اندازه کافی متراکم باشد تا بتواند حالت بدن شما را حفظ کند. با این‌ حال، این تراکم جریان هوا را محدود می‌ کند و باعث افزایش دما می‌ شود. بنابراین ممکن است در طول شب گرمای زیادی را احساس کنید. تشک ژله‌ ای یکی از انواع تشک هاست که اینگونه نیست و به‌ طور طبیعی خنک‌ تر است.

تشک بادی

یکی از انواع تشک، تشک بادی می باشد. اولین نمونه‌ های تشک بادی، محصولاتی ساده، کم‌ حجم و قابل جا به‌ جایی بودند که با هوا پر می‌ شدند و شکلی شبیه به تشک به خود می‌ گرفتند. تشک‌ های بادی اولیه عمدتا برای مقاصد گردشگری یا به عنوان یک وسیله تفریحی در استخرها مورد استفاده قرار می‌ گرفت. اما تشک‌ های بادی امروزی عمدتا از یک محفظه داخلی برخوردارند که با هوا پر می‌ شود و روی آن روکشی از فوم و الیاف دیگر قرار می‌ گیرد. همچنین فشار هوای داخل تشک بادی نیز معمولا توسط یک پمپ برقی تأمین می‌ شود.

تشک بادی

مزایا

  •  تغییر میزان نرمی یا سفتی آن با کاهش یا افزایش فشار هوا
  • انتخاب بهترین حالت ممکن برای خوابیدن
  • برخورداری از تهویه بسیار مناسب
  • نداشتن مشکل گرم شدن تشک در فصول گرم سال

تشک آبی

حتما برای شما هم پیش آمده که روی قسمتی از بدن خود، دچار گرفتگی شده اید و از یک حوله یا کیسه آب گرم استفاده کرده اید. تشک‌ های آبی دقیقا همین کار را در ابعادی بزرگ‌ تر انجام می‌ دهند. در تشک آبی در کنار فوم و سایر الیاف، از آب نیز استفاده شده که می‌ توان دمای آن را به صورت دلخواه تغییر داد. با این وصف، تشک آبی یک انتخاب مناسب برای کسانی است که از کمردرد و گرفتگی عضلات رنج می‌ برند. همچنین می‌ توانید در فصول گرم سال نیز با کاهش دمای تشک از خوابیدن روی یک تخت خواب خنک لذت ببرید.

تشک لاتکس

شاید تصور کنید که تشک لاتکس از یک روکش پلاستیکی و حساسیت‌ زا برخوردار باشد. اما در واقع این تشک‌ ها ظاهری شبیه به مدل‌ های دیگر دارند و لاتکس داخل آنها استفاده می شود. در واقع لاتکس نسبت به مموری فوم از انعطاف بیشتری برخوردار است. این تشک به دلیل ضخامت کمتر، وزن تشک را کاهش می‌ دهد. تشک‌ های لاتکس همانند مموری فوم می‌ توانند از قسمت‌ های مختلف بدن شما پشتیبانی کنند. علاوه بر این، فشار ناشی از غلت زدن را به دیگر نقاط منتقل نمی‌ کنند. انعطاف پذیری این تشک، موجب طول عمر بالای این محصول می‌ شود.

تشک لاتکس

خواص

  • نسبت به تشک های مموری فوم انعطاف بیشتری دارند.
  • از قسمت‌ های کمر و ستون مهره‌ ها پشتیبانی کامل می کنند.
  • حرکات ایجاد شده در یک قسمت تشک را به سایر نقاط آن منتقل نمی‌ کنند.
  • دارای ضخامت کمتر و وزن کمتری هستند.
  • دوام طولانی تری دارند.

تشک ترکیبی

در انتخاب تشک مناشب گفته می‌ شود که محبوب‌ ترین تشک‌ ها، تشک‌ های ترکیبی هستند. به‌ طور معمول، یک‌ لایه فنر پیچ‌ خورده در قسمت پایین و یک لایه لاتکس یا مموری فوم در قسمت بالای آن وجود دارد.

تشک پلی فوم

تشک پلی فوم از انواع مختلف فوم در بازار تولید می‌ شود. پلی فوم مصنوعی و نفتی و حاوی مواد شیمیایی است.

تشک ارگانیک

تشک ارگانیک برای افراد حامی محیط زیست و کسانی که می‌ خواهند در معرض مواد شیمیایی و سمی قرار نگیرند مناسب است. در این نوع تشک‌ ها از موادی مانند لاتکس طبیعی، پشم آلی، کویل های پشتیبانی کننده فولاد بازیافتی، پنبه آلی استفاده می‌ شود. تولیدکنندگان این تشک‌ ها به خود می‌ بالند زیرا همه مواد آن‌ ها سازگار با محیط زیست، پایدار و غیر سمی هستند. بنابراین می تواند انتخاب مناسبی برای تشک باشد.

چند عامل مهم در خرید و انتخاب تشک مناسب

در این راهنمای خرید تشک به نکات دیگری نیز اشاره خواهیم کرد که در زیر به اختصار به آنها اشاره میشود.

حرکت و انتقال تکان ها

اگر قصد خرید تشک دونفره دارید و می‌ خواهید انتقال تکان را به حداقل برسانید باید این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر همسرتان در رختخواب قرار گرفته و از جای خود تغییر مکان می‌ دهد ، اگر تشک بیش از حد از این حرکت را به سمت شما منتقل کند، بیدار خواهید شد. شما میتوانید تشک را در فروشگاه با شریک زندگی خود امتحان کنید، و از شریک زندگی خود بخواهید که در حالی که شما به پشت دراز کشیده‌ اید، موقعیت خود را تغییر دهد تا ببیند چه حرکتی را احساس می‌ کنید. البته برای درک این احساس الزاما نیاز به مراجعه حظوری نیست.

درجه حرارت تشک

مسئله دیگری که برخی افراد دارند، جمع شدن گرما در تشک است. برخی از تشک ها به خاطر ساختار قدیمی تر، گرم تر می‌ شوند. اگر شما جز افرادی هستید که گرم شدن تشک شما رو اذیت میکنه به این نکته حتما دقت کنید. ساختار تشک در این مسئله خیلی مهم است. اصولا تشک‌ های طبی اسفنجی تشک‌ های گرم‌ تری هستند.

لبه تشک

شما می‌ خواهید تشکتان لبه محکمی داشته باشد، مخصوصاً اگر نزدیک لبه تخت میخوابید یا غالباً روی لبه تخت می نشینید. اما برخی از تشک های بسیار ارزان قیمت، فقط از یک میله استیل در کناره استفاده می‌ کنند. برای لبه ها استفاده فوم یا فنر تخت تقویتی بهتر است. (این مدل به گونه ای طراحی شده است که بدن شما را به خود بگیرد ، حتی وقتی روی آن نشسته اید).

تشک های طبی کالای خواب بدروم

ویژگی های تشک مناسب

در راهنمای خرید تشک ویژگی‌ های تشک مناسب را بررسی می‌ کنیم. یک تشک خوب نباید هیچ‌ گونه فشاری به بدن شما وارد نکند. برخی از ویژگی‌ های دیگری نیز وجود دارد که باید مدنظر قرار داد. این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد.

متناسب بودن تشک برای حفظ فرم بدن

مهم‌ ترین ویژگی یک تشک خوب متناسب بودن آن است. بدن شما یک خط مستقیم نیست و دارای انحنا است. یک تشک مناسب باید منحنی‌ ها و قوس‌ های بدن شما را پوشش دهد. درست مانند یک کفش خوب که قوس پا را پوشش می‌ دهد. علاوه بر این، اگر تشک انعطاف‌ پذیری نداشته باشد و شما سعی کنید بدنتان را در یک راستا قرار دهید، نمی‌ توانید به درستی استراحت کنید و بخوابید. این مسئله باعث می‌ شود خسته از خواب بیدار شوید. در مقابل اگر تشک خیلی نرم باشد، عواقب مشابهی رخ می‌ دهد.

راحتی تشک

دومین معیار مهم برای انتخاب تشک مناسب راحتی است. مسلما بهترین مارک تشک راحتی بیشتری دارد. اگر تشک خیلی سخت باشد، می‌ تواند به بدن شما فشار وارد کند. با این کار گردش خون قطع می‌ شود. اگر مدام موقعیت خود را در خواب عوض می‌ کنید، نمی‌ توانید به مراحل عمیق خواب (مانند خواب REM) بروید. این بدان معناست که شما خسته از خواب بیدار میشوید، حتی اگر 8 ساعت خوابیده باشید.

هنگامی‌ که تشک جدید تان را امتحان می‌ کنید، باید بتوانید در یک حالت دراز بکشید و حداقل برای چند دقیقه حرکت نکنید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، یک تشک خوب پیدا کرده‌ اید.

ویژگی‌ های تشک خوب

چندین معیار دیگر نیز وجود دارند که می‌ توانید هنگام خرید تشک به دنبال آن‌ ها باشید.

  • حرکت کردن تشک
  • درجه حرارت: مشکل دیگری که برخی افراد دارند، احتباس گرما در تشک است. تشک‌ های مموی فوم بیشتر دچار این مشکل می‌ شوند. امروزه از کف‌ های پیشرفته، مواد تغییر فاز، تهویه و غیره برای حل این مشکل استفاده می‌ کنند.
  • داشتن لبه‌ محکم: در بیشتر تشک‌ هایی با کیفیت متوسط یا تشک‌ های داخلی مرغوب از محفظه کف در اطراف لبه استفاده می‌ شود، اما برخی از تشک‌ های بسیار ارزان‌ قیمت فقط از یک میله استیل در لبه استفاده می‌ کنند. تشک‌ های مموری فوم اغلب از لبه جداگانه برخوردار نیستند (این مدل به‌ گونه‌ ای طراحی‌ شده است که حالت بدنتان را به خود بگیرد، حتی وقتی روی آن نشسته‌ اید).

نکات مهم در انتخاب تشک مناسب

نکته اول در انتخاب تشک مناسب : ابعاد تشک

تشک‌ ها امروزه در ابعاد مختلفی تولید می‌ شوند که متناسب با سنین و وزن‌ های گوناگون هستند. به بیان ساده تشک‌ ها در رده‌ های سنی مختلف از ساختارهای متفاوتی برخوردارند. فراموش نکنید که درصد الیاف و مواد به کار رفته در تشک ها با توجه به نیازهای کاربرانشان تغییر می‌ کند. از این رو، یکی از اشتباهات رایج در هنگام خرید تشک عدم توجه به تناسب وزن و رده سنی با محصول مورد نظر است.

سایز استاندارد تشک

  • تشک یک‌ نفره با سایز 200*90: بیشتر تخت‌ های یک‌ نفره در این سایز عرضه می‌ شوند. این اندازه مناسب افراد بزرگسال با اندام متوسط است.
  • تشک یک‌ نفره با سایز 200*120: این سایز مناسب افرادی با جثه بزرگ‌ تر و کسانی است که در خواب زیاد غلت می‌ زنند.
  • تشک دونفره سایز 200*140: این اندازه به دلیل مشکلاتی از قبیل یافت نشدن روتختی و ملحفه این سایز، طرفداران زیادی ندارد و بیش‌ تر مناسب اتاق‌ هایی با فضا بسیار کم است.
  • تشک دونفره سایز 200*160: یکی از سایز های پرطرفدار موجود در بازار است. اکثر کالاهای خواب دونفره در این اندازه تولید می‌ شوند.
  • تشک دونفره سایز 200*180: این تشک دارای فضای زیاد است و به آن دونفره خیلی بزرگ می‌ گویند. البته این سایز در اتاق‌ های زیادی جا نمی‌ شود و حمل و نقل آن نیز سخت است.

سایز تشک

نکته دوم : نرمی یا سفتی تشک

برای بسیاری از خریداران تشک این سؤال مطرح است که تشک‌ های نرم استاندارد تر هستند یا تشک‌ های سخت؟ نرمی بیش از حد یا سختی زیاد تشک به هیچ وجه تضمین‌ کننده سلامتی و راحتی شما در هنگام خواب نیست. در واقع آنچه بیش از نرمی یا سختی تشک باید مد نظر قرار گیرد پشتیبانی کامل از بدن شما در هنگام خوابیدن است. به بیان ساده بدن ما در هنگام خواب نقاط فشاری دارد که از طریق آنها به تشک نیرو وارد می‌ کند. مهم ترین نقاط فشار شامل موارد زیر می باشند.

  •  باسن
  • سر
  • کتف‌ ها

میزان نرمی یا سختی تشک باید به‌ اندازه‌ ای باشد که این نقاط فشار در وضعیت صحیح خود قرار گیرند.

بهترین حالت خوابیدن

نقاط انحنا دار بدن

  •  کمر
  • پشت ساق
  • ران پا

در صورتیکه این نقاط بر روی یک تشک سخت قرار بگیرند، از حالت عادی خود خارج می‌ شوند.

ساختار تشک باید به شکلی باشد که نیروی وارد شده از نقاط فشار را به سایر قسمت‌ ها انتقال ندهد.

نکته سوم : نظافت تشک

تشک‌ ها مکان مستعدی برای تجمع انواع باکتری‌ ها و عوامل حساسیت‌ زا هستند. سلول‌ های مرده پوست، مایعات بدن، کپک، گرد و غبار و موی حیوانات تنها بخشی از آلودگی‌ هایی هستند که تاکنون روی تشک‌ ها مشاهده شده است. این آلودگی‌ ها می‌ توانند بر سلامت پوست و موی شما تأثیر بگذارند و خواب آرام شما را مختل کنند. همچنین ترشحاتی مانند عرق بدن نیز با گذشت زمان بوی نامطبوعی به تخت خواب و اتاق شما می‌ دهند. برای نظافت تشک به موارد زیر توجه نمایید.

  • به‌ منظور نظافت راحت‌ تر تشک‌ ها، بهتر است یک روکش قابل شست‌ و شو برای آن ها تهیه کنید. البته اغلب تشک‌ هایی که از بازار خریداری می‌ کنید از یک روکش برخوردارند.
  • به این روکش‌ ها اغلب بر چسبی دوخته شده که دمای آب، سیستم و ماده شوینده مناسب روی آن نوشته شده است. رعایت این موارد نقش مؤثری در از بین رفتن باکتری‌ ها و عوامل حساسیت‌ زا دارند.
  • برای از بین بردن بوی بد تشک می توانید از جوش شیرین استفاده نمایید.

مقداری جوش شیرین روی آن بپاشید و با استفاده از یک برس یا دستمال مرطوب آن را در تمام سطح تشک پخش کنید. سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید و به وسیله جاروب رقی جوش شیرین‌ ها را جمع‌ آوری کنید. جوش شیرین در جذب رطوبت و ترشحات بجا مانده روی تشک مؤثر است.

شستشوی تشک

نحوه شستشوی تشک

شما می توانید با روش‌ های طبیعی و مواد ساده‌ ای که احتمالاً از قبل در خانه دارید تشک خود را تمیز کنید، لکه ها را از بین ببرید و فضای اتاقتان را با عطر و بویی خوش برای خواب مناسب آماده کنید.

  • تختخواب را بچرخانید.
  • ملحفه های کثیف را در ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • تشک را وکیوم کنید.
  • بالای تشک، کناره ها و زیر تخت خود را جارو برقی بکشید. اکنون تشک را بلند کنید.
  • تشک را با جارو برقی جارو کنید.
  • جوش شیرین را بپاشید.
  • یک فنجان جوش شیرین را با چند قطره روغن اسطوخودوس در یک کاسه مخلوط کنید. سپس مخلوط را در صافی بریزید. جوش شیرین را روی تخت بگذارید تا زمانی که رختخواب تان تمیز و خشک شود.
  • با یک خمیر از جوش شیرین، نمک و آب، هر لکه روی تشک را تمیز کنید. خمیر را روی لکه بزنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند.
  • تختخواب خود را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

نکته چهارم : انتخاب انواع تشک براساس سنین مختلف

یکی دیگر از مهم‌ ترین نکاتی که هنگام خرید تشک باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب تشک براساس سنین مختلف است. برای هر سنی نوع مناسبی باید انتخاب شود. برای مثال تشک یک بچه ۱۰ ساله با یک شخص ۳۰ ساله فرق دارد. برای کودکان که دارای سن و وزن کم هستند، تشک‌‌‌‌های فنری بهترین گزینه است. تشک‌‌‌‌های طبی و فنری برای هر سن و وزنی مناسب است و عموم مردم می‌ توانند از این نوع استفاده کنند. تشک‌‌‌‌ طبی برای افرادی که دارای شرایط جسمانی خاصی هستند و یا به دنبال نوع خاصی از تشک‌‌‌‌ها هستند مناسب می‌ باشد. این نوع تشک‌‌‌‌ها فنردار نیستند و خاصیت طبی دارند.

نکته پنجم : انتخاب ارتفاع مناسب برای تشک خوشخواب

تشک‌‌‌‌های خوشخواب از لایه‌‌‌‌ها و مواد مختلفی تشکیل شده‌ اند، که براساس برند‌‌‌های مختلف متفاوت است. همین امر موجب تغییر ارتفاع در هر کدام می‌ شود. دوام و ماندگاری با ارتفاع تشک رابطه مستقیمی دارد؛ که به مواد تشکیل‌ دهنده بستگی دارد. هر اندازه ارتفاع تشک بیشتر باشد، دارای مرغوبیت بیشتر خواهد بود. چنانچه از روتختی نیز استفاده کنید، زیبایی و راحتی آن دوچندان خواهد شد. توجه داشته باشید ارتفاع تشک تختخواب خود را متناسب با شرایط جسمانی خود انتخاب نمایید.

نکته ششم در انتخاب تشک مناسب : دراز کشیدن روی تشک

در صورت امکان، روی تشکی که در نظر دارید دراز بکشید. حداقل ۵ یا ۱۰ دقیقه به هر طرف و به پشت روی تشک دراز بکشید تا راحتی آن را بررسی کنید.

نکته هفتم : بررسی قوانین برگشت کالا

مطمئن شوید که فروشگاه امکان بازپرداخت یا تعویض با تشک دیگری را به شما ارائه می‌ دهد. دوره‌ بازگشت کالا که اغلب تضمین راحتی نامیده می‌ شود، حتی تا ۱۲۰ روز متغیر است.

نکته هشتم : بررسی گارانتی تشک

اگر فنر تشک شما شکسته شده اما از نظر ساختاری هنوز سالم است، نگه‌ داشتن آن بیهوده است. محدوده ضمانت از ۲ تا ۲۵ سال است و فقط نقایص تولید مانند افتادگی را پوشش می‌ دهد.

نکته نهم : نکات مهم در روز تحویل

هرگز تشک را بدون بررسی لکه‌ ها و سایر آسیب‌ ها، تحویل نگیرید. به‌ محض اینکه تشک را باز کردید آن را بررسی کنید. اگر به نظر می‌ رسد تشک اشتباه یا کثیف است، سریعاً با خدمات مشتری تماس بگیرید. در صورت درخواست نماینده خدمات مشتری برای اثبات خسارت، با تلفن هوشمند خود چند عکس بگیرید.

چرا باید تشک خود را عوض کنید؟

بی‌ شک پیش از خرید یک تشک جدید، باید برای سؤال چرا باید تشک خود را عوض کنید، یک پاسخ اساسی پیدا کنید. در حقیقت زمانی اقدام به خرید تشک جدید می‌ کنیم که به امراض مختلفی همچون دردهای مفصلی یا انحراف ستون مهره‌ ها دچار شده باشیم. اگرچه در این زمان نیز خرید تشک جدید و استاندارد لازم و ضروری است، اما ممکن است به رفع دائمی مشکلات شما دیگر کمک نکند. از این رو بد نیست بدانید که چرا باید تشک خود را عوض کنید؟

دلیل اول :تغییر شرایط فیزیکی بدن

تغییر شرایط فیزیکی بدن شما نخستین دلیل برای خرید تشک جدید است. در واقع بدن شما احتمالاً نسبت به زمانی که تشک خود را خریداری کرده‌ اید، تغییرات زیادی همچون چاقی، لاغری یا افزایش قد را به خود می‌ بیند. این در حالی است که شما روز نخست با توجه شرایط فیزیکی متفاوتی اقدام به خرید تشک کرده‌ اید. با این وصف، حتی اگر یک تشک با کیفیت خریداری کرده باشید پس از گذشت چند سال، باز هم نیاز دارید تا تشک خود را تعویض کنید.

دلیل دوم : تغییرات در سبک زندگی

تغییرات در سبک زندگی نیز ممکن است شما را وادار به خرید تشک جدید کند. برای مثال ممکن است تشکی که امروز روی آن می‌ خوابید پیش از این متعلق به همسر یا یکی دیگر از اعضای خانواده شما بوده باشد. در نتیجه این تشک نمی‌ تواند به طور کامل از بدن شما و نیازهای آن پشتیبانی کند. همچنین اگر از یک تشک به طور مشترک استفاده می‌ کنید، مهم است که تشکی انتخاب کنید که مناسب هر دو شما باشد.

دلیل سوم : تجمع عوامل ناشناخته

تجمع عوامل ناشناخته متعدد همچون سلول‌ های مرده پوست، مایعات بدن، گرد و غبار و موی حیوانات از دیگر دلایل خرید تشک محسوب می‌ شوند. در واقع ممکن است تشک شما پس از گذشت ۱۰ سال در اثر تجمع این مواد، وزنی معادل دو برابر وزن اولیه خود پیدا کنند. با این وصف، حتی اگر خوش‌ شانس باشید به انواع حساسیت و بیماری‌ های پوستی دچار نشوید، بی‌ شک تشک شما عملکردی همانند روز نخست نخواهد داشت.

دلیل چهارم : درد

دردهای عضلانی، بی‌ حسی دست و پا، احساس خستگی حتی پس از خواب طولانی مدت یا بروز حساسیت‌ های پوستی همگی نشانه‌ های تعویض تشک هستند. به عنوان مثال ممکن است تشک شما به لحاظ فیزیکی نیازهای شما را تأمین کند. اما به دلیل استفاده از مواد حساسیت‌ زا در آن موجب تعرق بدن شما شود. با این وصف، شما نیاز به یک تشک ضد تعرق خواهید داشت. همچنین تشک‌ های آنتی آلرژی، محافظ ضد آب، ارتوپودیک و طبی نیز از دیگر محصولات موجود در بازار هستند.

تشک خوشخواب را از کجا بخریم؟

برای خرید تشک باید محل مناسب و معتبری انتخاب شود. با توجه به اینکه برخی فروشگاه‌‌ها اقدام به فروش تشک‌‌های غیر استاندارد و تقلبی می‌ کنند، خرید از محل مناسبی که محصولات اصل ارائه دهد بسیار مهم است. فروشگاه اینترنتی کالای خواب بدروم، یکی از بهترین فروشگاه‌‌های فعال در زمینه ارائه محصولات تشک خوشخواب به صورت تضمینی است. شما می‌ توانید با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی انواع مختلف تشک‌‌ به همراه ادوات آن را با جنس اصل و به صورت استاندارد برای داشتن خوابی آرام و لذت بخش تهیه کنید.

سخن پایانی

یکی از اتفاقات لذت ‌بخش در زندگی روزمره که کمتر به آن توجه می‌ شود، خواب خوش است و تا وقتی که در آن مشکلی ایجاد نشود مورد بی‌ توجهی قرار می گیرد. بنابراین به همان اندازه که در انتخاب لباس، کیف و کفش حساسیت داریم، می بایست در انتخاب یک تشک مناسب و استاندارد نیز حساسیت داشته باشیم. عوامل بسیار زیادی بر کیفیت خواب افراد تأثیرگذار هستند. پس دقت در هنگام خرید تشک بسیار ضروری است. با مطالعه این مقاله می توانید با موضوعات بسیار ضروری در خرید تشک آشنا شوید.

تشک های طبی کالای خواب بدروم


-21%تشک طبی رابون | کالای خواب بدروم


کناره تشک طبی رابون

انتخاب گزینه‌ها

فهرست علاقه مندی ها

تشک طبی داتیس مدل رابون

16,900,000 تومان39,200,000 تومان

-20%تشک طبی فنری مانیلا | کالای خواب بدروم


کناره تشک طبی مانیلا

انتخاب گزینه‌ها

فهرست علاقه مندی ها

تشک طبی فنری داتیس مدل مانیلا

امتیاز 5.00 از 5
6,240,000 تومان11,000,000 تومان

-31%تشک طبی ویچ کرافت | کالای خواب دبروم


گوشه تشک طبی ویچ کرافت

انتخاب گزینه‌ها

فهرست علاقه مندی ها

تشک طبی داتیس مدل ویچ کرافت

امتیاز 4.00 از 5
15,700,000 تومان45,370,000 تومان

-30%تشک طبی لیمافورد | کالای خواب بدروم


کناره تشک طبی لیمافورد

انتخاب گزینه‌ها

فهرست علاقه مندی ها

تشک طبی داتیس مدل لیمافورد

22,440,000 تومان56,400,000 تومان

-21%تشک طبی مارتلاتو | کالای خواب بدروم


کناره تشک طبی مارتلاتو

انتخاب گزینه‌ها

فهرست علاقه مندی ها

تشک طبی داتیس مدل مارتلاتو

امتیاز 4.50 از 5
14,860,000 تومان35,720,000 تومان

-20%تشک طبی فنری آلتین | کالای خواب بدروم


لایه های تشک طبی آلتین

انتخاب گزینه‌ها

فهرست علاقه مندی ها

تشک طبی فنری داتیس مدل آلتین

امتیاز 5.00 از 5
6,840,000 تومان16,280,000 تومان

-21%تشک طبی مویا مدیکال | کالای خواب بدروم


کناره تشک طبی مویا مدیکال

انتخاب گزینه‌ها

فهرست علاقه مندی ها

تشک طبی داتیس مدل مویا مدیکال

امتیاز 5.00 از 5
8,250,000 تومان19,700,000 تومان

-21%تشک طبی فنری بانجوپد | کالای خواب بدروم


کناره تشک طبی بانجوپد

انتخاب گزینه‌ها

فهرست علاقه مندی ها

تشک طبی فنری داتیس مدل بانجوپد | یک نفره و دونفره

امتیاز 4.50 از 5
9,860,000 تومان23,300,000 تومان

-21%تشک طبی مارگاریتا | کالای خواب بدروم


کناره تشک طبی مارگاریتا

انتخاب گزینه‌ها

فهرست علاقه مندی ها

تشک طبی داتیس مدل مارگاریتا

امتیاز 4.50 از 5
12,580,000 تومان32,300,000 تومان

1 نظر در “راهنمای جامع بررسی، انتخاب و خرید تشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *