مقالات

آموزش دوخت کاور لحاف زیپ دار

دوخت کاور لحاف زیپ دار

دوخت کاور لحاف زیپ دار یکی از دغدغه بانوان هنرمند است. همانطور که می دانید، تخت خواب یکی از عناصر تقریبا ثابت اتاق خواب به حساب می آید. با تعویض کاور لحاف می توانید با هزینه ای کم و مقرون به صرفه دیزاین تخت خوابتان را تغییر دهید. کاور های لحاف به صورت های مختلفی دوخته می شوند. یکی از این مدل ها، کاور لحاف زیپ دار می باشد. این مدل کاور لحاف به دلیل زیپ دار بودن، بسیار مورد پسند و استفاده افراد قرار می گیرد و این کاور لحاف بیشترین جلوگیری را برای کثیف شدن لحاف انجام می دهد. پس اگر به دنبال آموزش گام به گام دوخت کاور لحاف زیپ دار به همراه ویدئو هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آموزش دوخت کاور لحاف زیپ دار

آموزش دوخت کاور لحاف زیپ دار | کالای خواب بدروم

برای دوخت کاور لحاف زیپ دار شیک، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول دوخت کاور لحاف زیپ دار

طول، عرض و ارتفاع تشک را اندازه بگیرید. در صورتیکه می خواهید لحاف شما آویز باشد، حتما از لبه تشک به سمت زمین را اندازه بگیرید. اگر مدل تخت شما به صورت پایه دار می باشد، لزومی به این کار نیست.

مرحله دوم دوخت کاور لحاف زیپ دار

با اندازه های گرفته شده یک مستطیل رسم کنید. اگر می خواهید روتختی شما آویز باشد، مقدار مورد نظر خود را به آن اضافه کنید.

نکته : این اندازه حداقل ۲۵cm می باشد.

مرحله سوم دوخت کاور لحاف زیپ دار

بعد از محاسبه، کاور لحاف را برش بزنید. کناری کاور، جایی که از روی تخت آویزان می شود به اندازه ۳۰cm تا ۴۰cm به سمت داخل چرخ کنید. ( خط آبی داخل ویدیو) خط زرد نیز محل اتصال زیپ می باشد.

مرحله چهارم دوخت کاور لحاف زیپ دار

پس از دوخت قسمت اول خط آبی، زیپ را در محل خط زرد بر روی درز قرار داده و از روی کار با درجه بالا چرخ خود دور تا دور آن را چرخ کنید. پس از چرخ زیپ، قسمت دوم خط آبی را با درجه کم چرخ خود بدوزید.

مرحله پنجم دوخت کاور لحاف زیپ دار

چسب یا سوزن یا کوک زده شده را از پشت باز کنید.

مرحله ششم دوخت کاور لحاف زیپ دار

درز دوخته شده را با بشکاف باز کنید.

مرحله هفتم دوخت کاور لحاف زیپ دار

برای اینکه پتو در لحاف جابجا نشود، از جنس پارچه یا نوار، ۴ نوار به طول ۲۰ سانتی متر ببرید. سپس نوار ها را به ۴ گوش کاور وصل نمایید. در نهایت این ۴ نوار به نوار هایی که به لحاف دوخته شده است گره می خورد.

نکته : بهتر است این نوار ها به جز گوشه ها، در وسط درز، بالا و پایین کاور و یک پهلو ( رنگ آبی) دوخته شوند.

سخن پایانی

در مقاله آموزش دوخت کاور لحاف روتختی، به نحوه دوخت کاور لحاف روتختی پرداخته شد. در بین کاور های موجود لحاف روتختی، کاور لحاف زیپ دار بسیار مناسب تر، کاربردی تر و جذاب تر می باشد. شاید تصور کنید که دوخت کاور لحاف زیپ دار بسیار دشوار می باشد. با مشاهده ویدیو های قرار داده شده در این آموزش، به راحتی می توانید اقدام به دوخت کاور لحاف زیپ دار کنید.

[yasr_visitor_votes]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *