مقالات

خرید سرویس خواب عروس

خرید سرویس خواب عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی عروس قسمت مهمی از جهیزیه می‌ باشد، که بیشتر عروس خانم‌ ها رنگ سفید را برای سرویس خواب خود انتخاب می‌ کنند. رنگ سفید آرامش خاصی به اتاق می ‎‌بخشد و بیشتر برای سرویس خواب عروس مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا این رنگ، زیبایی و جلوه خاصی به اتاق می‌ دهد و اتاق را بزرگتر و دلباز تر نمایش می دهد. رنگ سفید در سبک طراحی مدرن، نمای دکوراسیون را ساده و آرام نشان می دهد و کاملایا هر چیزی هم خوان است. برای انتخاب یک سرویس خواب عروس شما می‌ توانید، بسته به فضای اتاق و سلیقه خود رنگ‌ های تیره و یا روشن را انتخاب کنید. دکوراسیون کلاسیک با چوب‌ های مرغوب، دکوراسیون مدرن با وسایل ساده و شیک یا دکوراسیون سلطنتی با تاج‌ های منبت کاری شده بی نظیر، هر کدام می‌ تواند انتخابی مناسب برای تهیه جهیزیه باشد.

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب عروس

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب عروس | کالای خواب بدرومسرویس خواب معمولا از قطعات زیادی همچون پاتختی، دراور، میز و صندلی آرایش تشکیل شده است. فراموش نکنید که یک سرویس خواب عروس تمام فضای اتاق را پر می‌ کند و دیگر نیازی به اشیاء اضافه درون اتاق نیست. سرویس خواب معمولا با یک استاندارد و اندازه ای ساخته می‌ شود، اما ممکن است طبق سلیقه افراد طرح و اندازه آن ها متفاوت شود.

تخت

یکی از اجزای بسیار مهم تشکیل دهنده سرویس خواب عروس، تخت خواب می باشد. تخت ها دارای مدل های مختلفی می باشند، که ممکن است با اندازه های متفاوتی تولید شوند. اما به طور معمول تخت خواب دو نفره برای سرویس خواب عروس را با طول 2 متر و عرض ۱۶۰ تولید می کنند. این اندازه به عنوان اندازه استاندارد در بین سرویس خواب های دیگر به حساب می آید.

پاتختی

پاتختی یکی از لوازم جانبی برای سرویس خواب عروس است، که بیشتر نقش تزئینی را ایفا می کند. البته ممکن است بعضی از زوج‌ ها به دلیل کمبود فضای کافی این تیکه را از سرویس خواب حذف کنند. پاتختی ها نیز با اندازه و سایز های مختلفی قابل سفارش است. زوج‌ ها می‌ توانند با توجه به فضای اتاق خواب یک پاتختی مناسب با طرح و اندازه دلخواه سفارش دهند.

ابعاد مناسب پاتختی 

طول و عرض مناسبی که برای پاتختی ها قرار داده می شود، 40 تا 50 سانتیمتر است. همچنین ارتفاعی که پاتختی ها باید داشته باشند متنوع است ولی باید به گونه ای باشد که شما وقتی روی تخت خوابیده اید بتوانید آن را ببینید، پس بهتر است ارتفاع آن 65 تا 70 سانتیمتر باشد.

میز توالت

میز توالت یکی دیگر از اجزای مهم سرویس خواب عروس است، که برای قرار گیری لوازم آرایش و وسایل دیگر استفاده می‌ شود. مهم ترین مزیت میز توالت برای سرویس خواب، منظم شدن و مرتب شدن اتاق می‌ باشد. به همین دلیل میز توالت یکی از اجزای مهم سرویس خواب عروس به حساب می آید. فراموش نکنید که با حذف میز توالت، جلوه اتاق شما از بین می رود. میز توالت دارای یک صندلی کوچک می باشد، که در صورت نیاز می‌ توان بر روی آن نشست. برخی از میز توالت‌ ها در سرویس خواب‌ های مختلف دارای آینه‌ های متفاوت هستند. در نهایت شما هستید که مدل میز توالت خود را انتخاب می کنید، پس به سلیقه خود اعتماد کنید.

بنر مقاله ست کردن رنگ روتختی با تخت خواب قهوه ای | کالای خواب بدرومکمد

کمد یکی از لوازم جانبی برای سرویس خواب عروس است، که خرید آن تنها به نیاز و فضای اتاق شما بستگی دارد. اگر فضای کوچک اتاق خواب به شما این امکان را نمی‌ دهد که از کمد استفاده کنید، می‌ توانید از تخت‌ های کشو دار یا از میز توالت‌ های کشودار بهره ببرید.

پاف

پاف یکی از اجزای غیر ضروری برای سرویس خواب عروس است که معمولا به غیر از سرویس مبلمان در سرویس خواب هم استفاده می‌ شود. اگر شما فضای کافی در اتاق دارید و می‌ خواهید که جلوه زیبایی به اتاق بدهید، می‌ توایند از پاف در کنار سرویس خواب استفاده کنید.

دراور یا کنسول

دراور یک وسیله چند کاره می باشد که با تهیه مدل مناسبی از آن می ‌توانید، خود را از خرید کمد یا میز آرایش بی ‌نیاز کنید. به خصوص زمانی که اتاق کوچکی دارید، این وسیله به کمک شما می ‌آید. با تهیه یک میز کنسول یا دراور در کنار تخت خواب می توانید از آن به عنوان میز آرایش استفاده کنید. این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه کلی شما خواهد شد. البته می توانید از یک آیینه ‌قدی در کنار آن نیز استفاده نمایید.

انواع سرویس خواب عروس

انواع سرویس خواب | کالای خواب بدرومسرویس های خواب را می توان بر حسب نوع ماده بکار رفته در آن به دو دسته چوبی و فلزی تقسیم بندی نمود. سرویس های فلزی معمولا مناسب سرویس خواب عروس نبوده و انواع چوبی برای این منظور بکار می روند. در میان سرویس های خواب چوبی می توان به سرویس تمام چوب، سرویس ام دی اف، سرویس فایبر گلاس و یا سرویس های های گلاس اشاره نمود. سرویس خواب عروس همانند دیگر سرویس خواب ها دارای مدل های مختلفی می باشد. این قسمت همانند قسمت قبل، کمک بسیاری در خرید سرویس خواب به شما می کند.

سرویس خواب کلاسیک

سرویس خواب کلاسیک با نقوش و کنده کاری های متعدد، حس و حال قدیمی و با شکوهی به اتاق خواب شما می بخشد. به این نوع سرویس های خواب، سرویس خواب سلطنتی نیز می گویند. این مدل سرویس های روتختی برای هماهنگی با انواع مبلمان سلطنتی تولید و مناسب می باشند.

بنر مقاله روتختی مناسب تخت طلایی | کالای خواب بدروم

سرویس خواب مدرن 

سبک های مدرن در عین سادگی در طراحی، دارای خطوط ساده و روان نیز می باشند. سرویس خواب مدرن را می توانید در رنگ های متنوع سفارش و تهیه نمایید. اگر جزو افرادی هستید که سبک مدرن را می پسندید، سرویس های خواب مدرن عروس بیشتر مناسب شما می باشد.

سرویس خواب اسپرت 

یکی دیگر از مدل های سرویس خواب عروس، سرویس خواب اسپرت می باشد. این مدل سرویس خواب برای افرادی که سبک اسپرت را در زندگی خود می پسندند، بهترین گزینه خواهد بود. با استفاده از این سرویس خواب، به راحتی مس توانید جلوه ای متفاوت به اتاق خواب خود دهید. بنابراین اگر می خواهید سرویس خواب شما تک و منحصر بفرد باشد از انواع سرویس خواب اسپرت استفاده کنید.

۷ نکته طلایی قبل از خرید سرویس خواب عروس

۷ نکته طلایی قبل از خرید سرویس خواب عروس | کالای خواب بدرومشناخت اجزای اصلی سرویس خواب 

سرویس خواب شامل موارد زیر است:

  • تخت خواب
  • پاتختی
  • میز توالت
  • آینه
  • کمد
  • پاف

سه مورد اول اجزای اصلی سرویس خواب هستند. بعضی از سرویس خواب ها دارای قطعات اضافی دیگری نیز هستند. پاف یکی از این قطعات است که در پایین تخت قرار می‌ گیرد و محلی برای استراحت قبل از رفتن به روی تخت خواب است. وجود پاف در سرویس خواب الزامی نمی باشد. کمد یکی دیگر از مهم‌ترین وسایلی است که در اتاق خواب قرار می‌ گیرد و می‌ توانید آن را همراه با سرویس خواب و ست با آن خریداری نمایید.

انتخاب جنس سرویس خواب

مهم‌ترین عاملی که در انتخاب سرویس خواب عروس نقش مهمی دارد جنس آن می باشد. سرویس خواب ها از جنس فلز، چوب، ام دی اف و ملامینه ساخته می‌ شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

  • از لحاظ کیفیت، سرویس خواب چوبی بالاترین کیفیت را دارد ولی هم سنگین است و هم گران.
  • سرویس خواب‌ های فلزی استحکام کافی دارند و قیمت پایین‌ تری دارند. این جنس سرویس خواب بیشتر به‌ عنوان سرویس خواب نوجوان استفاده می‌ شوند. 
  • امروزه ام دی اف و ملامینه جایگزین خوبی برای چوب می‌ باشند و مورد استقبال مردم هم قرار گرفته‌ اند. ام دی اف قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به ملامینه دارد ولی ملامینه به دلیل سبک بودن و قیمت مناسب آن رایج شده است.

به طور کلی بهترین جنس برای سرویس خواب، جنس چوب و ام دی اف می باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای سرویس خواب عروس

رنگ سرویس خواب اگر درست انتخاب شود می‌ تواند باعث ایجاد آرامش شود. در صورتیکه درست انتخاب نشود، می‌ تواند باعث برهم زدن آرامش اتاق خواب شود و فضا را آشفته نشان دهد. در انتخاب رنگ سرویس خواب سعی کنید با رنگ دکوراسیون اتاق خواب هماهنگ و ست باشد. می‌ توانید رنگ تخت خواب را از رنگ‌ های خنثی انتخاب کنید و در عوض از ملحفه و کوسن‌ های رنگی استفاده نمایید. اینگونه فضای شما یکنواخت و کسل‌ کننده نمی شود.

بنر مقاله بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید | کالای خواب بدرومتوجه به ابعاد سرویس خواب و ابعاد اتاق خواب

قبل از خرید سرویس خواب، ابعاد اتاقتان را اندازه‌ گیری کنید و با توجه به فضایی که دارید تخت خواب مناسب را انتخاب کنید. سرویس خواب‌ های دو نفره با اندازه استاندارد ۱۶۰*۲۰۰ سانتیمتر تولید می‌ شوند. در صورتیکه از لحاظ فضا محدودیت ندارید، می‌ توانید تخت خواب را با عرض ۱۸۰ نیز انتخاب کنید. به طور معمول، سرویس خواب عروس را با طول 2 متر و عرض ۱۶۰ تا ۱۸۰ تولید می کنند.

دقت به ویژگی های سرویس خواب عروس 

سرویس خواب عروس علاوه بر راحت بودن باید زیبایی چشمگیری داشته باشد. سرویس های روتختی ترک در انواع طرح ها و رنگ های متفاوت در بازار موجود می‌ باشند که برای جهیزیه عروس مناسب هستند. بهتر است رنگ سرویس خواب عروس از رنگ های شاد و رنگ سفید انتخاب کنید. سرویس خواب های سلطنتی به دلیل کیفیت بالا و زیبایی چشمگیری که دارند، بهترین گزینه برای سرویس خواب عروس به حساب می آیند.

چه مدل سرویس خواب عروس بخریم؟

سرویس خواب ها در سه نوع مدرن، سنتی و اسپرت طراحی و تولید می‌ شوند. انتخاب نوع سرویس خواب بستگی عوامل مختلفی همچون دکوراسیون و فضای اتاق دارد. اگر دکوراسیون منزلتان مدرن است، سرویس خواب را نیز از نوع مدرن انتخاب کنید. در صورتیکه فضای دکوراسیون منزلتان سنتی است، سرویس خواب سلطنتی خریداری نمایید. اگر فضای اتاقتان کوچک است از سرویس خواب های مدرن انتخاب کنید چون مدل های سلطنتی جاگیرتر هستند.

سرویس خواب عروس را از کجا بخرم؟

برای خرید سرویس خواب عروس می‌ توانید به بازار های مبلمان در سراسر کشور مراجعه کنید ولی این کار زمان زیادی از شما خواهد گرفت. البته سرویس خواب ها در نمایشگاه ها نیز به فروش می رسند که دارای قیمت بالاتری می باشند. یک روش راحت تر و به‌ صرفه‌تر برای خرید سرویس خواب، خرید اینترنتی است. می‌ توانید به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی همچون کالای خواب بدروم مراجعه کنید و جدیدترین مدل ها را مشاهده کنید و با قیمت مناسب خریداری کنید. البته دقت کنید که سایت مورد نظر، نماد اعتماد را داشته باشد.

مدل های جذاب سرویس خواب عروس 

مدل کلاسیک سرویس خواب عروس | کالای خواب بدروم

مدل مدرن سرویس خواب | کالای خواب بدروم

مدل های جذاب سرویس خواب عروس  | کالای خواب بدروم

مدل های جذاب سرویس خواب | کالای خواب بدروم

مدل های جذاب سرویس خواب عروس  | کالای خواب بدروم

مدل های جذاب سرویس خواب عروس  | کالای خواب بدروم

مدل های جذاب سرویس خواب | کالای خواب بدروم

مدل های جذاب سرویس خواب عروس  | کالای خواب بدروم

مدل های جذاب سرویس خواب | کالای خواب بدروم

مدل های جذاب سرویس خواب عروس  | کالای خواب بدروممدل های جذاب سرویس خواب | کالای خواب بدروممدل های جذاب سرویس خواب عروس  | کالای خواب بدروم

مدل های جذاب سرویس خواب عروس  | کالای خواب بدروم

مدل های روتختی عروس

سرویس روتختی کلاسیک باروک مونا لیزا - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی کلاسیک باروک مونا لیزا

سرویس روتختی یک نفره مدرن سفید آبی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی مدرن سفید آبی

سرویس روتختی یک نفره پوست ماری کرم | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی پوست ماری کرم

سرویس روتختی یک نفره گلدار کرم و بنفش - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی گلدار کرم و بنفش

سرویس روتختی دونفره طرح قلب های قرمز - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح قلب های قرمز

سرویس روتختی دونفره طرح قلب قرمز | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح قلب قرمز

سرویس روتختی یک نفره فانتزی عروس داماد - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی فانتزی عروس داماد

سرویس روتختی دونفره طرح پروانه طلایی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح پروانه طلایی

سرویس روتختی دونفره طرح برگ انجیری | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح برگ انجیری

سرویس روتختی یک نفره مدرن طوسی صورتی - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی  مدرن طوسی صورتی

سرویس روتختی یک نفره دختر و گرگ سفید | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی دختر و گرگ سفید

سرویس روتختی دونفره طرح ببر | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح ببر

سرویس روتختی یک نفره پروانه رنگی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی پروانه رنگی

سرویس روتختی یک نفره طرح گرگ شمالی مدل های جذاب روتختی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح گرگ شمالی

سرویس روتختی یک نفره کلاسیک باروک کرم | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی کلاسیک باروک کرم

سرویس روتختی دونفره کلاسیک طوسی آبی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی کلاسیک طوسی آبی

سرویس روتختی دریم کچر زرد

سرویس روتختی یک نفره سنگ مرمر روشن | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی سنگ مرمر روشن

بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید

سرویس روتختی مدرن طرح قلب سرمه ای

سرویس روتختی یک نفره گلدار سفید و بنفش - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختییک گلدار سفید و بنفش

بهترین رنگ روتختی برای تخت سفید

سرویس روتختی کلاسیک طوسی و سفید

سرویس روتختی دونفره طرح سنتی کرم | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح سنتی کرم

انتخاب روتختی عروس

سرویس روتختی گلدار طوسی و قرمز

سرویس روتختی یک نفره سنتی فرش ایرانی قرمز | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی سنتی فرش ایرانی قرمز

سرویس روتختی سنتی مشکی و کرم

سرویس روتختی مدرن گلدار طوسی سرخابی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی مدرن گلدار طوسی سرخابی

سرویس روتختی یک نفره گلدار طوسی و بنفش | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی گلدار طوسی و بنفش

سرویس روتختی یک نفره گل قرمز و سفید | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی گل قرمز و سفید

سرویس روتختی دونفره طرح گل ارکیده | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح گل ارکیده

انتخاب روتختی عروس

سرویس روتختی ابر و باد بنفش

سرویس روتختی یک نفره طرح سنگ رگه دار | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح سنگ رگه دار

سرویس روتختی یک نفره شنل گلدار - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی شنل گلدار

سرویس روتختی یک نفره شنل طوسی صورتی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی شنل طوسی صورتی

سرویس روتختی یک نفره گلدار کرم و بنفش - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی گلدار کرم و بنفش

روتختی مناسب برای تخت طلایی

سرویس روتختی نقاشی کلاسیک

انتخاب روتختی عروس

سرویس روتختی نقاشی سرخ پوستی

سرویس روتختی طرح خورشیدی کرم

روتختی مناسب برای تخت طلایی

سرویس روتختی ورساچه طلایی

روتختی مناسب برای تخت طلایی - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی ورساچه سفید

سرویس روتختی طرح پر مشکی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح پر مشکی

سرویس روتختی سه بعدی پروانه صورتی - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدرومسرویس روتختی سه بعدی پروانه صورتی

سرویس روتختی طرح قلب سفید قرمز | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی طرح قلب سفید قرمز

سرویس روتختی رنگارنگ طرح حصیری - انتخاب روتختی عروس | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی رنگارنگ طرح حصیری

سرویس روتختی یک نفره لویی ویتون نوک مدادی | کالای خواب بدروم

سرویس روتختی لویی ویتون نوک مدادی

 

سخن پایانی

بدون شک تاثیر گذارترین عامل در دکوراسیون اتاق خواب زوج های جوان، مدل سرویس خواب عروس است. اهمیت سرویس خواب به حدی است که حتی سایر موارد مانند رنگ اتاق و نوع کفپوش باید بر اساس آن انتخاب شوند. البته دلیل این اهمیت بالا کاملا مشخص است، زیرا سرویس خواب اجزای زیادی دارد. فراموش نکنید که مدل سرویس خواب عروس را طبق دکوراسیون منزل و اتاق خواب خود انتخاب نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *